شورای رقابت توان تعادل در بازار خودرو را نداشته است

ریال نیوز: یک کارشناس خودرو در واکنش به تعیین سازوکار و تعداد واردات خودرو توسط شورای رقابت گفت: شورای رقابت تاکنون نتوانسته تاثیر مثبتی در اقتصاد کشور و به‌ویژه بازار خودرو داشته باشد.

به گزارش ریال نیوز، فرزین نصرالهی، کارشناس فروش نمایندگی ایران خودرو شهرستان آبسرد در مورد مصوبه جدید مجلس درباره واردات خودرو افزود : اصولا هرکاری که به شورای رقابت واگذار می شود با نتیجه مطلوبی از این شورا خارج نشده است.
وی با بیان این که ایجاد تجربه منفی شورای رقابت در ساماندهی بازار خودرو ممکن است با وضعیت نامناسب‌تری مواجه شود ، اظهار داشت :  تأخیر درباره قیمت‌گذاری خودرو و برخوردار نبودن از اصول منطقی درست از جمله مشکلاتی است که این شورا نتواند در مورد واردات خودرو هم تصمیمی درست اتخاذ کند. 
نصرالهی با تاکید بر این که واردات خودرو زمانی کمک‌کننده است که اولویت دولت هم باشد تصریح کرد : با توجه به محدودیت های بسیار در تولید و عرضه خودرو ، واردات می‌تواند تا حد مشخصی به تعادل و ساماندهی بازار کمک کند. به تعادل بخشیدن به بازار کمک کند.

این کارشناس خودرو با اشاره به این که واردات باعث شکسته شدن حباب قیمتی در خودروهای خارجی می شود گفت : این کار نیز کمک به تقویت عرضه خودرو به بازار شده و حباب قیمت خودروهای داخلی را هم کاهش می دهد .
 به گفته نصرالهی کمبود عرضه یکی از عوامل موثر بر افزایش قیمت خودرو است که واردات می‌تواند تاحدودی جبران کند اما سایر عوامل مانند نرخ تورم یا نرخ برابری ارزهای خارجی با ریال و مشکلات تولید ناشی از تحریم همچنان وجود داشته و سبب افزایش قیمت خودرو می شود. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + هفده =

دکمه بازگشت به بالا