اجرای سیاست‌های تشویقی برای استفاده از اقلام سازگار با محیط زیست

ریال نیوز : معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان قزوین گفت: سیاست‌های تشویقی برای استفاده مجدد مشتریان از اقلام سازگار با محیط زیست ، به عنوان جایگزین کیسه های پلاستیکی، در فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره ای سطح شهرستان قزوین اجرایی می‌شود.

به گزارش ریال نیوز ، محمدحسین افشار در جلسه مدیریت پسماند شهرستان قزوین که با حضور زارعی رییس اداره محیط زیست شهرستان قزوین در سالن جلسات فرمانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: مصرف پلاستیک بر سلامت افراد جامعه و محیط زیست آثار سوء دارد، ضروری است که برای کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی فرهنگ سازی صورت بگیرد و الگوی رفتاری خانوار را تغییر دهیم.

وی افزود: در راستای اجرایی کردن قانون مدیریت پسماند. با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و مدیریت فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره ای، ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی باید مورد بررسی قرار بگیرد و نظرات کارشناسی در این حوزه ارائه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان قزوین اظهار کرد: گام اول در این حوزه، فرهنگ سازی عمومی است، در این میان نقش موثر صدا و سیما و دستگاه‌های متولی امر در تولید محتوا و آموزش همگانی، تغییر الگوی رفتاری خانوار و کاهش مصرف پلاستیک، مورد تاکید است.

وی خاطرنشان کرد: به زودی سیاست‌های تشویقی برای استفاده مجدد مشتریان از اقلام سازگار با محیط زیست، و جایگزینی کیسه‌های پلاستیکی تجدیدپذیر، در فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره ای سطح شهرستان قزوین اجرایی می‌شود و امیدواریم که این امر در کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی تاثیرگذار باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − 2 =

دکمه بازگشت به بالا