فلسفه وجودی دولت خدمت به مردم است

وزیر کشور گفت : فلسفه وجودی دولت خدمت به مردم است و دولتمردان باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنند .

به گزارش ریال نیوز ، احمد وحیدی وزیر کشور روز سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان بوئین زهرا اظهار داشت: خدمت گذاری به مردم وظیفه دولت و دولتمردان است و فلسفه وجودی دولت خدمت به مردم است و این خدمت گذاری باید از سر تواضع و فروتنی صورت گیرد و مردم باید اخلاق خوب مدیران و احساس دلسوزی دستگاه ها را درک کنند.

وی افزود: خیلی از مسائل در بدو امر و با برخورد خوب دولتمردان نسبت به مردم برطرف می شود و اگر مردم احساس کنند در مراجعه به یک اداره با دلسوزی با آنها رفتار می شود به طور قطع حس اعتماد و اطمینان بیشتری به آنها دست خواهد داد.

وحیدی گفت: شناسایی ظرفیت ها یکی دیگر از موضوعاتی است که باید نسبت به آن برنامه ریزی و مدیریت کرد چراکه در کشور ظرفیت هایی وجود دارد که در لایه های پنهانی قرار دارد و اگر شناسایی نشود به طور قطع با مشکل مواجه خواهیم شد.

وزیر کشور اضافه کرد: سرمایه انسانی یکی از بزرگترین سرمایه های هر مملکت به ویژه در ایران است که شاید در بدو امر قابل مشاهده نباشد ولی با تحقیق و بررسی کامل شناسایی خواهند شد.

وی اظهار داشت: یکی از ویژگی های مهم انقلاب اسلامی شناخت ظرفیت های انسانی بوده است که‌ این‌ ویژگی باید ادامه دار باشد و اگر از این ظرفیت به خوبی استفاده شود قطعا کشور از شرایط بهتری برخوردار خواهد شد و اگر استفاده نشود منجر به دلسردی می شود.

وزیر کشور با بیان این که شناسایی و فعال کردن ظرفیت ها از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: اینکه در شهرستان بوئین زهرا بیکار وجود ندارد خیلی خوب است ولی نباید در این مرحله متوقف شد و باید به دنبال بهره برداری بهتر از نیروی کار رفت.

وزیر کشور اضافه کرد: راهبردی که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده است، مهار تورم رشد تولید نام دارد و باید در تمامی شهرستان از جمله شهرستان بوئین زهرا برنامه ریزی مدونی برای تحقق این راهبرد انجام داد تا بدین وسیله مردم از آسایش و رفاه بیشتری برخوردار شوند.

وحیدی ادامه داد: تنش آبی یکی از چالش های اساسی کشور و دنیا به حساب می آید و استان قزوین هم در این زمینه با مسائل مختلفی روبه رو است و نمی توان از آن به راحتی عبور کرد، بر همین اساس باید با یک برنامه ریزی مناسب و مدیریت هرچه بهتر مصرف آب، مشکلات را برطرف کرد.

وزیر کشور اظهار داشت: در زمینه پسماند، باید به شکل مکانیزه و با رعایت ضوابط زیست محیطی اقدامات لازم را انجام داد و از این ظرفیت بهره اقتصادی هم برد، علاوه بر این موضوع تفکیک از مبدا توسط شهرداری ها باید انجام شود و اگر مدیریت شهری به وظایف خود در این زمینه عمل نکند به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + شش =

دکمه بازگشت به بالا