روانشناسی مارکتینگ علم تسخیر قلب مشتری است

ریال نیوز : بنیانگذار روانشناسی مارکتینگ گفت : تلفیق دانش روانشناسی و مارکتینگ میتواند به عنوان دوبال گسترش یک بیزینس، کسب و کار شما را به اوج برساند.

به گزارش ریال نیوز ، دکتر لوح موسوی درباره روانشناسی مارکتینگ اظهار داشت : در دنیای امروز، علوم میان رشته ای طرفداران بسیاری پیدا کرده است. علت اصلی این است که گرایش دانشمندان از علوم پایه به سمت علوم کاربردی تغییر پیدا کرده و علم و فناوری تبدیل به دو بال جدانشدنی برای پیشرفت بشریت شده اند.

وی با بیان این که علم مارکتینگ که هدف اصلی آن رشد و توسعه کسب و کار است از اولین مراحل برنامه ریزی یک بیزینس تا ادامه مسیر را می‌تواند برنامه ریزی و پیش بینی کند افزود : علم روانشناسی نیز می‌تواند شناخت کاملی جهت پیش بینی و برنامه ریزی رفتار انسان ارائه دهد.

به گفته این مدرس بازاریابی نقطه تلاقی این دو علم آنجاست که می‌خواهیم شخصیت یک انسان را به عنوان مشتری درک کنیم و سپس رفتار او را پیش بینی کنیم تا بتوانیم محصول یا خدمات خود را بر اساس سلیقه و سبک زندگی او طراحی و توسعه دهیم.

لوح موسوی یکی از مهمترین مفاهیم روانشناسی مارکتینگ را طراحی تبلیغات بر مبنای پرسونای مخاطبین هدف برشمرد و گفت : به عنوان مثال وقتی یک تولیدکننده لوازم آرایشی و بهداشتی می‌خواهد برای محصولش تبلیغ کند، علائق مخاطبین هدف خود را که معمولا بانوان ۲۰ تا ۴۰ ساله برونگرا هستند در نظر می‌گیرد. سپس بر اساس علائق و سبک زندگی آنها متن تبلیغ، ظاهر و رنگ تبلیغ، محل تبلیغ و حتی در مراحل اولیه بیزینس نام و قیمت کالای خود را انتخاب می‌کند.

وی ادامه داد : با یاد گرفتن دانش روانشناسی مارکتینگ، هر مدیری می‌تواند بیزینس خود را بهتر بشناسد و با کمترین هزینه و بالاترين میزان بازدهی، تولید محصول یا خدمات خود را گسترش دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =

دکمه بازگشت به بالا