۶۸ هزار خانه روستایی در قزوین مقاوم سازی شد

ریال نیوز : مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین از مقاوم‌سازی نزدیک به ۶۸ هزار واحد مسکن روستایی در استان قزوین خبر داد.

به گزارش ریال نیوز ، مهندس سبحانی ، مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین که در آستانه سالگرد تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نشست خبری خود با خبرنگاران رسانه های استان قزوین با بیان مطلب فوق افزود: استان قزوین در بخش مقاوم سازی مسکن روستایی از وضعیت خوبی برخوردار است و نزدیک به ۶۸ هزار واحد مسکونی روستایی با تلاش همکارانم در مناطق مختلف استان قزوین مقاوم سازی شده است که در این بخش موفق به کسب رتبه نخست کشوری شده ایم.

وی در ادامه با اشاره به این که ۸۰۶ روستا در قزوین وجود دارد ؛ به خبرنگاران گفت: تا به امروز ۷۹۹ مورد طرح هادی روستایی در سطح استان قزوین تهیه شده است که از این تعداد ۷۲۲ مورد مربوط به روستاهای بالای ۲۰ خانوار بوده و ۷۷ مورد هم بنا به ضرورت در روستاهای دارای جمعیت کم تر از ۲۰ خانوار به انجام رسیده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان قزوین با اشاره به صدور سند روستایی در استان قزوین گفت : تا به امروز نزدیک به ۷۹ هزار جلد سندروستایی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک استان قزوین صادر شده است که شامل ۶۹ هزار و ۴۸ سند روستایی و ۹ هزار و ۸۰۹ سند در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر است.

وی ادامه داد: سهمیه ما در بحث صدور اسناد برای سال گذشته ۲ هزار و ۶۶۸ مورد است که ۳ هزار و ۸۰۱ سند صادر شد.

مهندس سبحانی درخصوص پروژه های نهضت ملی مسکن نیز تصریح کرد: تعداد پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان قزوین شامل ۴ پروژه با ۲ هزار و ۴۱۶ واحد مسکونی بوده که از ۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین درپایان افزود : در بحث تامین زمین هم اقداماتی در سطح روستاهای استان انجام شده و این جزو وظایفی است که برعهده بنیاد مسکن گذاشته شده و قرار شده که یک میلیون قطعه زمین در بازه زمانی دو ساله در روستاها تامین شود که سهمیه بنیاد مسکن استان قزوین در بازه زمانی اعلام شده حدود ۲۰ هزار قطعه زمین بود که خوشبختانه همان سال اول ۲۸ هزار قطعه را تامین کردیم و اکنون در حال انجام کارهای آماده سازی هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا