تقدیر بنیاد ۱۵ خرداد از فیلم‌های برتر جشنواره فجر

ریال نیوز : بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام از فیلم‌های برگزیده بخش «ایران جوان» جشنواره بین‌المللی فیلم فجر تقدیر کرد.

به گزارش ریال نیوز ، حمیدرضا علیان‌زادگان، مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام ضمن اعلام این خبر خاطرنشان کرد: فیلم‌های برنده و برگزیده بخش «ایران جوان» چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر انتخاب شدند و مورد تقدیر بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) قرار گرفتند.

علیان‌زادگان ادامه داد: بر این اساس، فیلم «دو روز دیرتر» به کارگردانی اصغر نعیمی به عنوان بهترین اثر با موضوع جمعیت، لوح تقدیر، تندیس ایران جوان و جایزه نقدی دریافت کرد.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد افزود: همچنین به فیلم «آغوش باز» بهروز شعیبی به عنوان بهترین اثر شایسته تقدیر در موضوع جمعیت، لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا شد.

وی با اشاره به ثبت بخش «ایران جوان» در جشنواره فیلم فجر گفت : بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با توجه به توصیه‌های موکد و مکرر رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت جایگاه مباحث فرهنگی و رفع گره‌های ذهنی در موضوع برون‌رفت از معضلات تحدید نسلی و تشویق جامعه به فرزندآوری و فرزندپروری و در راستای اقدامات متعدد خود در حوزه‌های جوانی جمعیت و خانواده، اقدام به ثبت و راه‌اندازی جایزه ملی «ایران جوان» در بخش تجلی ایران چهل و دومین جشنواره فیلم فجر نموده است و از برترین فیلم‌های حوزه جمعیت و خانواده حمایت مالی می‌کند.

علیان‌زادگان یادآور شد : بخش و جایزه «ایران جوان» قبل از جشنواره فیلم فجر در رویدادهای فرهنگی دیگر از جمله جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، جشنواره فیلم‌های مردمی عمار و جشنواره سینما حقیقت نیز ثبت و راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد تصریح کرد: اهداف اصلی از اضافه شدن بخش ویژه «ایران جوان» به رویدادهای فرهنگی کشور، ارتقای کمی و کیفیت محصولات فرهنگی در حوزه جمعیت و خانواده و توجه بیشتر به موضوع فرزندآوری به عنوان یکی از دغدغه‌های کلان کشور است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا