جمع‌بندی رئیسی برای وزیر ورزش نهایی شد

ریال نیوز : درحالیکه بحث پایان دوران وزارت وزیر ورزش و جوانان مصدوم دولت سیزدهم مطرح است که شنیده‌ها حاکی از آن بوده که نام 4 گزینه برای تصدی این پست پرحاشیه نهایی شده است.

به گزارش ریال نیوز ، یک هفته‌ای از انتشار خبر استعفای «سیدحمید سجادی» وزیر ورزش و امور جوانان می‌گذرد؛ وزیری که گفته می‌شود به‌دلیل دریافت 4 کارت زرد از نمایندگان بهارستان‌نشین مردم، مجلس به دولت اعلام کرده در صورت عدم کنار گذاشتن وی، استیضاح خواهد شد.

هرچند به نظر می‌رسد سجادی به‌دلیل عارضه‌های بعد از سقوط بالگرد حامل وی و اطرافیانش، دیگر قادر به انجام وظایفش در این وزارتخانه نبود و دولت هم بی‌میل به کنار گذاشتن او در چنین وضعیتی نیست.

در روزهایی که گمانه‌زنی‌های مختلفی در خصوص جانشین وزیر ورزش و جوانان مطرح شده و در خبرها نام گزینه‌های مختلفی هم برای تصدی این مسئولیت بیان شده است، اکنون همه منتظر تصمیم سیدابراهیم رئیسی درباره قبول استعفای وزیر سئول‌نشین و معرفی جانشین وی هستند.

آنطور که شنیده می‌شود، دولت در شرایط فعلی، در غربالی که بین گزینه‌های مختلف انجام داده به 4 گزینه نهایی رسیده و گفته می‌شود احتمال دارد طی هفته جاری یکی از این افراد به‌عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی عنوان عالی وزارت ورزش و جوانان به دولت معرفی شود.

اولین گزینه‌ای که مدنظر رئیس جمهور قرار گرفته، «محسن منصوری» معاون اجرایی 39 ساله رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری است. وی پیش از این استاندار تهران در دولت سیزدهم بود و دارای مدرک کارشناسی مکانیک (گرایش ساخت و تولید) از دانشگاه شهید رجایی تهران و کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی از دانشگاه تهران است. وی که پیش از این عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر، معاون بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره بنیاد علوی و دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور بوده‌ اما تجربه‌ مدیریتی در ورزش ندارد.

دیگر گزینه رئیس جمهور، «سیدمحمد حاج آقامیر» از چهره‌های قدیمی فعال در حوزه ورزش و جوانان است، اما گفته می‌شود هنوز او را نتوانسته‌اند متقاعد به حضور در راس این وزارتخانه ورزش و امور پرحاشیه کنند.

آقامیر تجربیاتی همچون رياست كميته برگزاری دومين دوره بازی‌های همبستگی كشورهای اسلامی، ریاست سازمان ورزش شهرداری تهران، ریاست سازمان ورزش بسیج کشور، عضویت در هیات رئیسه فدراسیون‌های ورزشی نظیر کاراته و … را در کارنامه دارد.

البته در ابتدای آغاز به‌کار دولت سیزدهم، سردار آقامیر هم گزینه وزارت ورزش و جوانان بود، اما در نهایت دولت تصمیم به معرفی «حمید سجادی» به مجلس برای تصدی پست وزارت این وزاتخانه گرفت. این چهره فرهنگی-ورزشی همچنین مسئولیت‌هایی نظیر فرماندهی سپاه محمد رسول‌الله و فرماندهی بسیج تهران بزرگ را در کارنامه دارد و بسیاری از ورزشکاران، پیشکسوتان و پهلوانان ارتباط مناسبی با وی دارند.

یکی دیگر از گزینه‌های اصلی دولت برای تصدی مسئولیت وزارت ورزش و جوانان، «کیومرث هاشمی» معاون سابق سازمان تربیت بدنی، قائم مقام سابق وزیر آموزش و پرورش و رئیس سابق کمیته ملی المپیک است.

سرپرستی فدراسیون فوتبال، ریاست ستاد مبارزه با دوپینگ کشور، دبیری شورای عالی المپیاد ورزش ایرانیان، نماینده ایران برای شرکت در جلسات کمیته بین‌المللی ورزش و تربیت‌بدنی سازمان یونسکو و قائم‌مقام وزیر در امور تربیت بدنی آموزش و پرورش از دیگر پست‌های وی بوده‌است. تدوین اساسنامه فدراسیون فوتبال از جمله برنامه‌های عملیاتی وی در دوران تصدی سرپرستی فدراسیون فوتبال است. وی در انتخابات فدراسیون فوتبال نیز شرکت کرده بود که در نهایت در دور دوم نتوانست بر شهاب‌الدین عزیزی خادم چیره شود؛ اتفاقی که نشان داد عملکردش با رضایت اهالی ورزش همراه نبوده است.

آخرین گزینه مدنظر دولت برای جانشینی وزیر فعلی ورزش و جوانان، «محمد عباسی» نخستین وزیر وزارت ورزش و جوانان است که در دولت محمود احمدی‌نژاد با معرفی دولت و کسب رای اعتماد از مجلس، به چنین سمتی دست یافت. در دوران وزارت او، کاروان ایران در المپیک و پارالمپیک 2012، افتخارات درخشانی کسب کرد و تیم ملی والیبال برای نخستین مرتبه به لیگ جهانی صعود کرد و تیم ملی فوتبال مقتدرانه راهی جام‌جهانی 2014 برزیل شد.

وی همچنین از سال ١٣٨۵ تا ۱۳۹۰ وزیر تعاون دولت نهم بود و هم‌اکنون معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور است. ضمن اینکه وی در ۷ مهرماه سال ۱۳۹۳ و با حکم مقام معظم رهبری به‌عنوان یکی از اعضای هیات امنای بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تعیین شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

دکمه بازگشت به بالا