بودجه پل خلیج فارس به دلایل نامعلوم حذف شد

ریال نیوز : دبیر شورای عالی مناطق آزاد از آغاز به کار «اورژانس کسب و کار» خبر داد و گفت: سازمان برنامه و بودجه در فرآیندی نامعلوم ردیف بودجه پل خلیج فارس را حذف کرد.

به گزارش ریال نیوز ، حجت‌الله عبدالملکی از حذف ردیف بودجه پل خلیج فارس به دلایل نامعلوم خبر داد و افزود : پل خلیج فارس یک پروژه راهبردی است که دستور شخص رئیس جمهوری را نیز برای ساخت دارد متأسفانه اختلاف نظر با قرارگاه خاتم و یک سری پرداخت ها که منطقی نبود و به همین دلیل پروژه متوقف شده است

او با تاکید بر این که سازمان برنامه و بودجه به دلایل نامعلومی ردیف بودجه پل خلیج فارس را حذف کرده است ادامه داد: پل خلیج فارس یک پروژه راهبردی است که دستور شخص رئیس جمهوری را نیز برای ساخت دارد متأسفانه اختلاف نظر با قرارگاه خاتم و یک سری پرداخت ها که منطقی نبود و به همین دلیل پروژه متوقف شده است.

یکی از منابع برای تامین منابع پل خلیج فارس فروش املاک دارایی‌های سازمان منطقه آزاد قشم است که همین الان نیز در جریان است و در پروژه هزینه می‌شود هر چند که سرعت کار پایین است

عبدالملکی با یادآوری این که سازمان برنامه و بودجه در فرآیندی نامعلوم ردیف بودجه پل خلیج فارس را حذف کرد ادامه داد: در خصوص منابع مالی پیش بینی شده برای ساخت این پروژه شورای عالی مناطق آزاد اقدامات مناسبی انجام داد که یکی از منابع برای تامین منابع پل خلیج فارس فروش املاک دارایی‌های سازمان منطقه آزاد قشم است که همین الان نیز در جریان است و در پروژه هزینه می‌شود هر چند که سرعت کار پایین است.

با ورود رئیس جدید به سازمان برنامه و بودجه پیگیر هستیم که این ردیف به بودجه برای پل خلیج فارس برگردد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد ادامه داد: یکی دیگر از منابع مالی پیش بینی شده در ردیف بودجه بود که سازمان برنامه و بودجه در یک فرایند نامعلوم ردیف آن را در بودجه ۱۴۰۲ حذف کرد و با ورود رئیس جدید به سازمان برنامه و بودجه پیگیر هستیم که این ردیف به بودجه برای پل خلیج فارس برگردد.

شورای عالی مناطق آزاد پیگیر تامین مالی برای پل خلیج فارس از طریق فاینانس است که در این راستا با چینی‌ها و اروپایی‌ها مذاکراتی داشته‌ایم

وی تاکید کرد: همچنین شورای عالی مناطق آزاد پیگیر تامین مالی برای پل خلیج فارس از طریق فاینانس است که در این راستا با چینی‌ها و اروپایی‌ها مذاکراتی داشته‌ایم ضمن اینکه قرارگاه خاتم الانبیاء نیز در این زمینه برنامه‌هایی دارد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد در پاسخ به این پرسش که آیا وعده داده شده برای ساخت پل خلیج فارس عملیاتی خواهد شد؟ گفت: همچنان به وعده ساخت سه ساله این پروژه پایبندیم و آن را در مدت اعلام شده به اتمام خواهیم رساند.

عبدالملکی در پاسخ به این پرسش که طی یک سال اخیر چه میزان سرمایه خارجی و داخلی در مناطق آزاد جذب شده است؟ گفت: تاکنون حدود ۴۲۰ هزار میلیارد تومان تقاضای سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی در مناطق آزاد به تفاهم رسیده و در سامانه ثبت شده است. البته تا چند ماه قبل یعنی تا مرداد ماه امسال ۱۲۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری تایید و قرارداد مربوط به آن امضاء شده بود.

وی همچنین با بیان این که آمار جذب سرمایه در مناطق آزاد در هفت ماه امسال در هفته آینده اعلام می شود تاکید کرد: بهبود فضای کسب و کار یکی از ارکان اصلی مناطق آزاد است پس یکی از ماموریت های اصلی مناطق آزاد، سرمایه گذاری است.

وی افزود: بر اساس شاخص ها، کسب و کار در مناطق آزاد از سرزمین اصلی بهتر است، حتی در مقایسه با برخی کشورهای پیشرفته نیز کسب و کار در این مناطق وضعیت بهتری دارند. در این مناطق شش ماموریت از جمله جهش تولید، صادرات، جذب منابع از خارج، عمران و آبادانی مناطق را داریم که تمامی آنها با سرمایه‌گذاری مرتبط هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا