معرفی ۱۳۳۲ طرح سرمایه‌گذاری به بانک های قزوین

ریال نیوز : مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین گفت: 1332 طرح سرمایه گذاری به ارزش 2800 میلیارد تومان به بانک های استان قزوین معرفی شده که با عملیاتی شدن آنها به افزایش اشتغال پایدار و رونق اقتصادی استان کمک خواهد شد.

به گزارش ریال نیوز ، خلیلی خواه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان روزدوشنبه با تشریح مهمترین اقدامات انجام شده اظهار داشت: با فعال شدن حوزه سرمایه گذاری خارجی از سال گذشته تاکنون تعداد 15 طرح با سرمایه گذاری 98 میلیون دلار مصوب شده است.

وی بیان کرد: همچنین مجوزهای طرح هایی که در سال های گذشته صادر شده دارای اعتبار است و ایرانیان خارج از کشور هم می توانند از ظرفیت های استان برای تولید و ایجاد اشتغال استفاده کنند.

خلیلی خواه تصریح کرد: در حوزه سرمایه گذاری داخلی و خارجی بازدیدهای متناوب و  دوره ای برای رصد و شناسایی مشکلات صورت گرفته تا بتوانیم متقاضیان بیشتری را وارد استان کنیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین یادآورشد: برای سرمایه گذاری در حوزه خدمات شهری از شهرداران انتظار داریم همراهی لازم را داشته باشند و با معرفی فرصت های سرمایه گذاری زمینه ایجاد درآمدهای پایدار را برای شهرداری ها مهیا کنند.

وی اظهارداشت: با برگزاری نشست های تخصصی با پارک علم و فنآوری تلاش کرده ایم از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در حوزه سرمایه گذاری نیز استفاده مطلوبتری داشته باشیم.

خلیلی خواه اضافه کرد: تاکنون بیش از 10  شرکت دانش بنیان و فنآور برای استفاده از حمایت سر مایه گذاران مراجعه کرده اند و عزم جدی داریم مشکلات آنها را حل کنیم.

این مسئول یادآورشد:  مصمم هستیم برای معرفی ظرفیت های مهم و اساسی سرمایه گذار ی این منطقه بزودی همایش بزرگ سرمایه گذاری را برپا کنیم تا این استان بیشتر از گذشته به سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی شود و متقاضیان بتوانند در بخش های کشاورزی، صنعتی، گردشگری و خدمات شهری مشارکت داشته  باشند.   
           
خلیلی خواه تصریح کرد: قزوین با داشتن موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب و قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیتی می تواند به مقصد گردشگری تبدیل شود اما در شرایط کنونی فقط یک شهر عبوری است و اقامت در آن بسیار محدود است.

وی بیان کرد: برگزاری تورهای یک روزه و دو روزه گردشگری صنعتی، کشاورزی، طبیعت گردی، می تواند افراد بیشتری را با توانمندیها و ظرفیت های سرمایه گذاری آشنا کند.

خلیلی خواه تصریح کرد: برای بهبود  فضای کسب و کار  زمینه فعال شدن پنجره واحد سرمایه گذاری مهیا شده و تلاش می کنیم فرآیند دریافت استعلام و مجوزهای سرمایه گذاری در کوتاهترین زمان انجام شود که بزودی نرم افزار آن نیز تهیه و فعال می شود.

وی اظهارداشت: برای بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید تاکنون ۱۴ مورد از قوانین مزاحم شناسایی و به مسئولان کشوری اعلام شده تا با کمک نمایندگان مجلس برای اصلاح آنها اقدام شود.

خلیلی خواه گفت: استفاده از منابع مالی بند«الف» تبصره 18 برای ما بسیار اهمیت دارد و رسالت دولت تخصیص بهینه منابع است و باید به گونه ای حرکت کنیم که از منابع موجود کشور و منابع بانکی بهینه استفاده شود شتاب و رونق اقتصادی شکل بگیرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین بیان کرد: در سنوات گذشته متاسفانه برخی افراد به دلایل مختلف از تسهیلات بانکی در چند نوبت استفاده کرده بودند ولی برخی از این حمایت بی بهره ماندند اما با ایجاد زیر ساخت های لازم در صددیم با تفکیک فعالیت هر دستگاه و منابع اختصاص یافته هر دستگاه بتواند فعالان خود را مورد حمایت قرار دهد.

وی گفت: برای نمونه جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، پارک علم و فنآوری می توانند اطلاعات خود را جمع آوری کرده و برای جذب اعتبار تصمیم گیری کنند. 

خلیلی خواه اضافه کرد: در سال گذشته 1700 میلیارد تومان از منابع تبصره 18 به استان مصوب شد که تاکنون 910 میلیارد تومان آن در قالب اعتبارات به بانک ها ابلاغ شده است.

وی گفت: حدود 49 درصد اعتبارات 910 میلیارد تومانی از محل تبصره هیجده به متقاضیان پرداخت شده است.

این مسئول اقتصادی یادآورشد: در استان قزوین بیش از 2800 میلیارد تومان پروژه در استان معرفی شده است و فرصت کمی باقیمانده تا دستگاه های اجرایی از آن استفاده کنند.

خلیلی خواه در ادامه اظهارداشت: این اعتبارات که از منابع دولتی تامین شده در سال گذشته مصوب شده و مدیران دستگاه های اجرایی برای بهره مندی از آن تا پایان شهریور ماه فرصت دارند اقدام لازم را انجام دهند.

وی اضافه کرد: از فعالان اقتصادی که پرونده خود را در بانک تشکیل داده اند درخواست می کنیم بسرعت و تا پایان شهریور ماه برای تکمیل مدارک و دریافت اعتبارات تبصره 18 اقدام لازم را انجام دهند.

امدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین بیان کرد: در سال جاری پیش بینی می کنیم حدود 2200 میلیارد تومان از محل اعتبارات تبصره 18 به استان اختصاص داده شود که برای سرمایه گذاری های بخشهای مختلف هزینه خواهد شد.

وی در ادامه گفت: تاکنون 1332 طرح به ارزش 2800 میلیارد تومان به بانک های استان معرفی شده که این تعداد حدود 1.5 برابر درخواست های ابلاغی است تا اگر افرادی از دریافت تسهیلات منصرف شدند یا مدارک را تکمیل نکردند این امکان برای سایر افراد مهیا شود.

خلیلی خواه اظهارداشت: این اعتبارات برای تکمیل پروژه هایی که بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و نیز طرح های توسعه واحدهای صنعتی و طرح های زودبازده و دانش بنیان و نیز احیای طرح های نیمه فعال و راکد به شرط ایجاد اشتغال داده خواهد شد.

     

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 2 =

دکمه بازگشت به بالا