کوبا اولین مشتری خرید ماشین‌های برقی ساخت ایران

ریال نیوز : در دیدار وزیر حمل و نقل کوبا با وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران، مقامات این کشور آمریکای شمالی، جهت خرید خودروهای برقی ساخت ایران اعلام آمادگی کردند.

به گزارش ریال نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت، در این دیدار «عباس علی آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان آمادگی ایران را برای تعمیق روابط اقتصادی با کوبا در زمینه صنایع مختلف اعلام کرد.

علی‌آبادی با تاکید بر اهمیت توسعه روابط با جمهوری کوبا به اشتراکات ایران و کوبا به ویژه قرار گرفتن دو کشور تحت تحریم‌های ظالمانه اشاره کرد و گفت: این تحریم‌ها برای کشورمان و شرکت‌های ایرانی فرصتی برای افزایش دانش‌بومی به‌ویژه در حوزه صنعت بوده است.

وی در ادامه یادآور شد: اراده هر دو کشور در همکاری‌های تجاری بسیار حائز اهمیت است، نمایشگاه اکسپو فهرستی از توانمندی های ایران به نمایش می‌گذارد و فرصت مناسبی جهت اغاز همکاری‌های دو جانبه است.

باید توان خود را جهت توسعه همکاری‌های همه جانبه به کار گیریم

وزیر صمت با بیان این‌که سند تهاتر می‌تواند مبنای پیشرفت تجارت دو کشور باشد، تصریح کرد: ما همواره بخش خصوصی و شرکت‌ها را به حضور در کشورهای دوست همچون کوبا تشویق می‌کنیم و تسهیل شرایط حضور سرمایه‌گذاران می‌تواند تحولات مثبتی را در راستای منافع مشترک دو کشور رقم بزند.

علی‌آبادی، از آمادگی ایران برای همکاری با کوبا در حوزه‌های مختلف صنعتی خبر داد و گفت: لازم است کمیسیون مشترک دو کشور فعال شوند و نقشه راهی برای گسترش مناسبات اقتصادی فیمابین ترسیم کنند.

وزیر حمل و نقل کوبا در این دیدار ضمن اعلام آمادگی برای گسترش همکاری‌های دو جانبه با استفاده از ظرفیت‌های کشورمان در حوزه به‌سازی و نوسازی صنایع به خصوص در حوزه صنایع نیشکر، اظهار کرد: تأمین کالاهای پرمصرف و صنایع غذایی در کنار انرژی‌های تجدیدپذیر و خورشیدی نیز محورها و ظرفیت‌های دیگری برای همکاری‌های متقابل می‌توانند باشند.

شایان ذکر است که در این دیدار و نشست، نوسازی و بهسازی صنایع، تأمین نهاده‌های کشاورزی و کود و سموم، ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی و کالاهای پرمصرف مهمترین محورهای مورد توافقین دو طرف در راستای تعمیق مراودات تجاری و گسترش همکاری‌های اقتصادی قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + نه =

دکمه بازگشت به بالا