افزایش ۴۳ درصدی دانش بنیان ها در قزوین

ریال نیوز : رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین می گوید : ما در سال ۱۴۰۰ در کل استان قزوین ۹۲ شرکت دانش بنیان داشتیم که امسال این شرکت ها به ۱۳۲ رسیده است بنابراین در این حوزه نیز شاهد افزایش ۴۳ درصدی بوده ایم.

به گزارش ریال نیوز ، جعفر احمدی ، رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین در نشست خبری گفت : در طی ۸ ماهی که در مسند ریاست پارک حضور دارم از ۱۴ محصول فناورانه و دانش بنیان رونمایی شده که از مهم ترین دستاوردها می توان به دستگاه پرداخت آنلاین، چسب های گرما ذوب بهداشتی صنعتی، سیستم آبیاری زیر سطحی و سیستم سرعت سنج خودرو و تردد شمار اشاره کرد.

وی ادامه می دهد: بر طبق آخرین آمار که البته این آمار برای گذشته است ما از نظر تعداد شرکت های دانش بنیان در جایگاه ۹ قرار داریم که البته در حال حاضر جایگاه ما بهتر نیز شده است .

احمدی اعلام می کند: در سال ۱۴۰۰ در کشور ۶ هزار و ۶۳۲ شرکت دانش بنیان وجود داشت که امسال به ۸ هزار ۵۰ شرکت رسیده و بنابراین شاهد رشد ۲۱ درصدی در کشور بوده ایم.

وی یاد آور می شود: ما در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۳ شرکت در پارک علم و فناوری داشتیم که امروز به ۴۵ شرکت رسیده و بنابراین شاهد رشد ۳۶ درصدی بوده ایم.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین اضافه می کند: ما در سال ۱۴۰۰ در کل استان قزوین ۹۲ شرکت دانش بنیان داشتیم که امسال این شرکت ها به ۱۳۲ رسیده است بنابراین در این حوزه نیز شاهد افزایش ۴۳ درصدی بوده ایم.

وی با بیان این که شهرستان های استان هیچ بستری برای شرکت های فناور ندارند می گوید : تسهیلات تبصره ۱۸ سال گذشته به ۹ شرکت به مبلغ ۳۴ میلیارد و‌ ۵۰۰ میلیون بود اعطا شد که در این حوزه عملکرد ما ۱۱۸ درصد بود.

احمدی ادامه می دهد: موافقت اصولی جهت راه اندازی پردیس مشترک با دانشگاه آزاد اسلامی ،پردیس پارک مشترک با دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) ، دهکده نوآوری و فناوری کشاورزی و پردیس سلامت را گرفته ایم.

رئیس پارک علم و فناوری عنوان می کند: در دنیا بیش از ۳ هزار میلیارد در زمینه اقتصاد صنایع خلاق وجود دارد اما متاسفانه ما سهمی از صادرات صنایع خلاق نداریم .

وی ادامه می دهد: رویداد تانا که مرحله نخست آن در استان برگزار شد، بر احصای نیازهای اساسی استان تمرکز دارد ، در این رویداد ۱۷۳ نیاز استان شناسایی و برای ۹۶ نیاز استان راه حل پیدا شد.

احمدی اضافه می کند: با رایزنی و برگزاری جلسات با آموزش و‌ پرورش،  دو مرکز رشد و خانه خلاق دانش آموزی به زودی راه اندازی خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری در بخش دیگری از سخنان خود می گوید: عملیات ساخت بزرگترین پردیس فناوری استان فردا ۱۸ بهمن افتتاح خواهد شد که در همین راستا یک مجموعه ۷۰ هکتاری در آبیک برای این پردیس در نظر گرفته شده که ۱۵ هکتار آن تحویل گرفته شده است که همه صنایع آن هایتک و بدون کوچکترین مشکل زیست محیطی خواهد بود.

وی اعلام می کند:  این پردیس استان‌های البرز و تهران را تحت پوشش قرار می‌دهد و جزو پروژه‌های استراتژیک استان به شمار می‌آید.

احمدی  عنوان می کند: برخی از پارک‌های کشور وارد ارتباطات بین‌المللی شدند، در همین راستا پتانسیل صادرات پارک علم و فناوری قزوین بالا بوده و در همین راستا همکاری با روسیه و یا یکی از کشورهای آسیای میانه هدف‌گذاری شده است.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین در پایان می گوید:  بخش خصوصی که با رانت وارد پارک شود ضرر خواهد کرد و سبب می شود بدهکار از پارک خارج می‌شود بنابراین حمایت از واحدها براساس فشارها نیست زیرا اگر پارک سیاسی شود، رسالت خود را از دست خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا