برگزاری هفتمین جشنواره رسانه ای ابوذر در قزوین

ریال نیوز : مسئول سازمان بسیج رسانه استان قزوین گفت: مهلت ارسال آثار به هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در قزوین تا ۱۵ دی ماه است و کلیه اصحاب رسانه می‌توانند در آن شرکت کنند. آثاری که در فاصله زمانی ۱۴۰۱/۱/۱ تا ۱۴۰۱/۱۰/۱۵ در یکی از نشریات سراسری، نشریات استانی، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده باشند امکان شرکت در جشنواره را دارد.

به گزارش ریال نیوز ، محمد کشاورز هدف از برگزاری این جشنواره را توسعه، تعمیق و نهادینه‌سازی گفتمان انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار کرد: تولید محتوای مورد انتظار جشنواره توسط رسانه‌ها، تحول در محتوای رسانه‌ها با محوریت جشنواره و ایجاد فرصت نقش‌آفرینی برای بسیجیان رسانه‌ای دغدغه‌مند از جمله اهداف جشنواره ابوذر است.

وی افزود: شناسایی افراد رسانه‌ای توانمند و دارای مهارت برای تولید محتوای گسترده برای رسانه‌های سراسری، تربیت کادر خبری فنی استاندارد و بسیجی، حساس کردن مسئولان برای حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی و نیز جریان‌سازی رسانه‌ای برای ارائه راهکارها از کاردکردهای ویژهٔ برگزاری این جشنواره محسوب می‌شود.

محورهای جشنواره

مسئول سازمان بسیج رسانه استان قزوین از جمله محورهای جشنواره را شعار سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» برشمرد و افزود: جهاد تبیین، پیوند رسانه و صنعت، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، دستاوردهای انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه‌های اقدام، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مکتب شهید سلیمانی، امید و نشاط‌آفرینی، خانواده، جامعه و فرزندآوری و سبک زندگی ایرانی اسلامی از دیگر دغدغه‌های اهالی رسانه است که در این جشنواره به آن پرداخته خواهد شد.

موضوعات استانی جشنواره ابوذر

وی با اشاره به موضوعات استانی هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خاطرنشان کرد: مردم دوستی و مردم یاری، وحدت و همدلی، آب و احیای دشت قزوین، فرهنگ شهروندی، وقف، فرصت‌ها و چالش‌ها موضوعاتی است که بومی استان بوده و خبرنگاران و رسانه‌ها به‌طور ویژه به آن پرداخته‌اند.

کشاورز گفت: گزارش خبری، گزارش تحقیقی و تحلیلی، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، تیتر، اینفوگرافی، موشن‌گرافی، عکس، کلیپ و گزارش ویدئویی، مستند و پادکست قالب‌های این جشنواره محسوب می‌شود.

ضوابط و مقررات شرکت در جشنواره

وی در ادامه گفت: کلیه اصحاب رسانه می‌توانند در جشنواره شرکت کرده و آثار خود را با رعایت زمان‌بندی و شرایط تعیین‌شده به دبیرخانه ارسال کنند و لازم به ذکر است که آثار نباید مغایر با قوانین و مقررات جاری کشور، فرهنگ و ارزش‌های ملی و دینی باشد.

این مسئول تصریح کرد: آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره فقط از پدیدآورنده و صاحب حقوقی اثر منتشر شده پذیرفته می‌شود و در صورت عدم درج نام صاحب اثر و یا نام مستعار، باید توسط مدیر مسئول مهر و امضا شده باشد.

وی با بیان این که مسئولیت پاسخگویی به هرگونه ادعای افراد حقیقی یا حقوقی در زمینه مالکیت اثر ارائه شده، به عهده متقاضی است عنوان کرد: دبیرخانه جشنواره در قبال دعاوی مذکور هیچ‌گونه مسئولیتی نخواهد داشت.

الزامات جشنواره

مسئول سازمان بسیج رسانه استان قزوین الزامات جشنواره را این‌طور تشریح کرد: تکمیل فرم مشخصات فردی و رسانه‌ای به همراه مشخصات کامل برای هر اثر الزامی است. آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره عودت داده نمی‌شود. به کلیه شرکت‌کنندگان که آثارشان تا مهلت تعیین شده توسط دبیرخانه دریافت شده باشد گواهی شرکت اعطا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری در خصوص مسائل پیش‌بینی نشده و تفسیر ابهامات احتمالی، صرفاً به عهده دبیرخانه جشنواره خواهد بود و توجه به این نکته لازم است که آثار منتخب در جشنواره‌ها و مسابقات مشابه که حائز رتبه شده‌اند؛ پذیرفته نمی‌شود.

مهلت ارسال آثار

کشاورز مهلت ارسال آثار را ۱۵ دی ماه ۱۴۰۱ عنوان کرد و گفت: ان‌شاءالله اختتامیه جشنواره نیز در دهه فجر سال جاری برگزار خواهد شد. هر فرد مجاز به ارسال حداکثر ۴ اثر در هر قالب جشنواره است، در صورت ارسال آثار بیشتر، دبیرخانه جشنواره آثار دریافتی را به‌صورت تصادفی انتخاب و بقیه را حذف خواهد نمود.

وی تصریح کرد: آثاری در جشنواره شرکت داده می‌شود که در فاصله زمانی ۱۴۰۱/۱/۱ تا ۱۴۰۱/۱۰/۱۵ در یکی از نشریات سراسری، نشریات استانی، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده باشند، توجه شود که مطالب مربوط به بولتن‌های داخلی دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها امکان شرکت در جشنواره را ندارند و نیز صاحبان آثار منتشر شده در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری باید لینک اثر خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

این مسئول گفت: صاحبان آثار مکتوب باید اثر خود را در قالب pdf ارسال نمایند. (در صورت عدم خوانا بودن، دبیرخانه اجازه حذف اثر را دارد). ارسال اثر منتشر شده در رسانه‌های رسمی نباید به‌صورت بریده نشریه باشد بلکه باید صفحه کامل آن نشریه، که اثر در آن منتشر شده است، ارسال شود.

داوری آثار ارسالی به جشنواره

وی اظهار کرد: داوری آثار توسط اساتید خبره در خارج از استان انجام خواهد شد و به نفرات برتر در هر بخش، جایزه نقدی و لوح تقدیر تعلق می‌گیرد و آثار برتر به جشنواره کشوری راه خواهند یافت. آثاری که به‌طور مشترک و گروهی تهیه شده باشند، در صورت راهیابی به مرحله نهایی، گروه تولیدکننده به‌عنوان برنده اعلام خواهند شد.

کشاورز گفت: در بخش عکس خبری، اثر منتشر شده به همراه اصل اثر با فرمت JPG و کیفیت متعارف در یک فایل فشرده ارسال گردد. عکس‌ها به‌صورت اصل (اورجینال) ارسال شود و به‌عبارتی با فتوشاپ یا ابزار دیگر به صورت اغراق‌آمیز دستکاری نشده باشد.

وی ادامه داد: گزارش‌های خبری بایستی از شبکه‌های تلویزیونی و یا شبکه‌های ‌مجازی پخش شده باشند و حداکثر سه دقیقه و فیلم‌های مستند خبری حداکثر پنج دقیقه با فرمت AVI یا MPEG همراه با مشخصات اثر شامل عنوان، موضوع و محور، عوامل تهیه و مدت زمان آن‌که در ابتدای اثر درج شده است ارسال شود، در رسانه‌های مجازی که آثار بی‌نام منتشر می‌شود، ذکر کد مطلب ضروری است.

نحوه ثبت نام و مهلت ارسال آثار

مسئول سازمان بسیج رسانه استان قزوین در پایان گفت: متقاضیان شرکت در جشنواره می‌توانند آثار خود را از طریق پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۱۰۰۹۱۳۹۵۰ و یا به آدرس دبیرخانه: قزوین، شهرک کوثر، خیابان شهید رجبعلی (اندیشه)، نبش خیابان ابوذر جنوبی، پلاک ۹، سازمان بسیج رسانه استان قزوین ارسال کنند. علاقه‌مندان می‌توانند جهت اطلاع بیشتر با شماره ۰۲۸۳۴۷۸۵۱۰۰ تماس بگیرند این نکته نیز قابل ذکر است که خبرنکاران می‌بایست به همراه هر اثر اطلاعاتی شامل: نام و نام‌خانوادگی، نام پدر، کد ملی، نام رسانه، آدرس، نام اثر (تیتر)، قالب و محور نیز ارسال کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =

دکمه بازگشت به بالا