صنعتی سازی ساختمان در ایران مغفول ماند

ریال نیوز : دبیر انجمن انبوه سازان استان تهران گفت : صنعتی سازی ساختمان باعث افزایش سرعت ساخت، افزایش امینی، مصرف بهتر و بهینه مصالح و انرژی می شود.

به گزارش ریال نیوز ، رامین گوران درباره اهمیت توجه به صنعتی سازی ساختمان اظهار کرد: در ساختمان وقتی صحبت از صنعتی ساز می شود فقط به قیمت نگاه می کنند در صورتی که عوامل مختلف در آن دخیل است.

دبیر انجمن انبوه سازان استان تهران افزایش سرعت ساخت، کاهش وزن سازه، افزایش ایمنی نسبت به حوادث و زلزله، مصرف بهتر و بهینه مصالح، حفظ سرمایه ملی و انرژی را از دستاوردهای صنعتی سازی دانست و افزود
: متأسفانه در صنعتی سازی ساختمان نتوانستیم موفق باشیم و ارائه قوی نداشتیم به همین دلیل مزایای آن هم مورد توجه قرار نگرفته و در حال حاضر در سیستم غیر صنعتی مصالح ساختمانی، انرژی و سرمایه های کشور هدر می رود.

گوران با تاکید بر این که مصرف منابع ملی برای آینده پیامدهای خوبی ندارد، گفت: بخش خصوصی هم آنچه مورد توقع بوده انجام نداده است؛ گرچه در صنعت خوب عملکردیم اما در صنعتی سازی موفق نبوده ایم.

وی بیان کرد: در کشور ما مصالح و انرژی ارزان در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد و به همین دلیل درست استفاده نمی شود.

دبیر انجمن انبوه سازان استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اضافه کرد: صنعتی سازی ساختمان نیازمند برنامه ریزی و اجرای مداوم است و باید برای آینده آن برنامه داشت.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان هم اگر آینده مشخصی نداشته باشند ریسک سرمایه گذاری را نمی پذیرند زیرا برای آن نیازمند ماشین آلات و زیرساخت های پر هزینه هستند.

به گفته گوران اقتصاد مسکن وابسته به اقتصاد کلان است و اگر برنامه خوبی نداشته باشیم برنامه ریزی های مقعطی تاثیری در بهبود آن نخواهد داشت.

وی یادآور شد: از نظر اقتصادی نکته دیگر به سرعت مرتبط است؛ چون سرعت صنعتی سازی بالاست بازگشت سرمایه برای بخش خصوصی هم بهتر رقم می خورد.

گوران خاطرنشان کرد: عمر ساختمان هم در این بخش افزایش خوبی خواهد داشت و به اقتصاد کشور هم کمک می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − 1 =

دکمه بازگشت به بالا