۸۰ کشور به نمایشگاه اکسپو ایران می آیند

ریال نیوز : رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از ورود ۲۰۰۰ فعال اقتصادی در ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران و دومین اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا خبر داد.

به گزارش ریال نیوز ، مهدی ضیغمی، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران و دومین اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا گفت: این دو رویداد از جمعه صبح آغاز می شود و سعی داریم از این ظرفیت صادرات غیرنفتی به ویژه خدمات فنی مهندسی را توسعه دهیم.

وی مهمترین مشکل در این نمایشگاه را محدودیت در تامین هتل اعلام کرد و افزود : از ۸۰ کشور مهمان ایران در این رویداد هستند و مهمانان بیش از ۴۰ کشور را هیات های بلندپایه دولتی تشکیل می دهند. از آسیا ۳۳ کشور، اروپا ۲۵ کشور، آفریقا ۳۴ کشور و قاره آمریکا ۴ کشور حضور خواهند داشت.

به گفته ضیغمی جهش تولید بدون جهش صادرات ممکن نیست و تجارت های آزاد و ترجیحی برای گسترش صادرات انجام می شود زیرا بازار هشتاد میلیونی داخلی برای تولید ما کافی نیست.

وی اعلام کرد: روز شنبه بازدید عمومی از نمایشگاه نخواهد بود و تنها نمایشگاه با حضور شرکت ها برگزار می شود و بازدید عمومی از روز یکشنبه آغاز می شود.

ضیغمی بیان کرد: بازدید مهمانان خارجی از توانمندی های صنعتی ایران در دستور کار این نمایشگاه قرار دارد.

وی ریزش متقاضیان برای حضور در این رویداد را به دلیل تنش های اخیر ایران و اسرائیل پنج درصد عنوان کرد.

در نشست خبری ایران اکسپو ۲۰۲۴ مطرح شد:

پیشروی در هم‌افزایی اقتصادی ایران و آفریقا

گفتنی است ؛ رویداد ایران اکسپو ۲۰۲۴ و اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا با هدف ایجاد هم افزایی با حضور ۸۰ مقام آفریقایی و بیش از ۲۰۰۰ نفر از ۸۰ کشور جهان از تاریخ هشتم الی دوازدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به میزبانی مرکز نمایشگاهی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در فضایی بالغ بر ۵۰ هزار متر برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

دکمه بازگشت به بالا