برگزاری سمینار آموزشی برای بوم گردی‌ها

ریال نیوز : رئیس جامعه انجمن‌های حرفه‌ای بوم گردی ایران گفت: نخستین سمینار ملی آموزشی و تجربی خانه‌های بوم گردی ایران روز ۱۱ شهریور در وزارت میراث فرهنگی برگزار می‌شود.

به گزارش ریال نیوز ، نشست جامعه انجمن‌های حرفه‌ای بوم گردی ایران پیش از ظهر امروز در باغ موزه قصر برگزار شد در این برنامه یاور عبیری رئیس این جامعه گفت: سمینار آموزشی و تجربی برای خانه‌های بوم گردی در کشور با حضور همه اعضای جامعه بوم گردی از سراسر کشور هفته آینده ۱۱ شهریور در وزارت میراث فرهنگی سالن همایش‌ها برگزار خواهد شد. همچنین روز ۱۲ شهریور نیز اعضای هیأت مدیره با مدیران بوم گردی‌ها نشستی برگزار خواهند کرد.

وی تصریح کرد: متأسفانه در دوران شیوع ویروس کرونا نتوانستیم تبادل تجربه داشته باشیم و بسیاری از بوم گردی‌ها نیز آسیب دیدند. ولی این سمینار باعث خواهد شد که چنین برنامه‌هایی در استان‌ها نیز برگزار شود. روشن بابایی در این برنامه حول محورهایی از جمله خلاقیت در گردشگری خوراک صحبت خواهد کرد. اشکان بروج مدرس و مشاور توسعه و بازاریابی در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت خواهد کرد. این حوزه می‌تواند به بوم گردی‌ها کمک کند. علی شادلو نیز درباره مدیریت سبز و بحران سخنرانی خواهد کرد.

رئیس جامعه انجمن‌های حرفه‌ای بوم گردی ایران گفت: باید همکاران ما بدانند در شرایط خاص و بحران‌ها چطور کسب و کار خود را نجات دهند. محمد درویش نیز در این برنامه درباره شعار سال و موضوع بوم گردی پیشگام در گردشگری سبز سخنرانی دارد.

عبیری افزود: اکنون چند وقتی است که بحث پنل‌های خورشیدی را برای بوم گردی‌ها فعال کرده‌ایم امیدواریم به زودی به نتیجه برسد. اقامتگاه‌ها در حوزه آموزش آن طور که باید کار نکرده‌اند ولی اکنون سرفصل‌های آموزشی را به صورت کاربردی ارائه دادیم و مورد تأیید نیز قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ما چند سالی بود که از حوزه آموزش دور بودیم ولی با این برنامه خواستیم نشان دهیم که در این حوزه ورود خواهیم کرد. معتقدم که باید آموزش باید در روستاها شکل بگیرد. باید مربیان به روستاها و مناطق بروند و آموزش دهند تا شاهد ارتقای کیفیت بوم گردی‌ها باشیم. تفاوت ما با سایر تأسیسات دیگر تجربه محور بودن هست وگرنه تفاوتی با هتل‌ها نخواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 10 =

دکمه بازگشت به بالا