آرامش پس از طوفان در بازار جهانی طلا

به گزارش ریال نیوز به نقل از رویترز، بهای جهانی طلا روز سه‌شنبه در مقایسه با آخرین معاملات صورت گرفته در روز دوشنبه با یک دهم درصد افزایش به سطح یک هزار و ۵۲۸ دلار و ۱۰ سنت رسید.

دیروز دوشنبه بهای جهانی طلا به بالاترین رقم خود در ۶سال گذشته یعنی یک هزار و ۵۵۰ دلار رسید که به باور اقتصاددانان، تشدید جنگ تعرفه‌ای واشنگتن و پکن مهمترین دلیل این افزایش اعلام شده است.

بر اساس این گزارش شاخص بهای جهانی طلا به شدت متاثر از بحرانهای تجاری و اقتصادی در جهان است.

همچنین بهای طلا در بازارهای آمریکا در روز سه شنبه در مقایسه با معاملات صورت گرفته در روز گذشته در سطح یک هزار و ۵۳۷ دلار و ۵۰ سنت بدون تغییر ماند.

چند ساعت پس از اعلام عوارض تلافی‌جویانه چین بر ۷۵ میلیارد دلار کالاهای آمریکایی، ترامپ جمعه هفته گذشته ۵ درصد عوارض دیگر بر ۵۵۰ میلیارد کالاهای چینی وضع کرد. در پی این اقدام ترامپ، بورسهای مهم وال استریت با افت شدید روبرو شد.

پیش از این ترامپ گفته بود تصمیم دارد از اول ماه سپتامبر (۱۰ شهریور) میزان تعرفه کالاهای چینی به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار را که پیش از این ۱۰ درصد اعلام شده بود، به ۱۵ درصد افزایش دهد.

این کشور همچنین تصمیم دارد میزان تعرفه گروه دیگر از کالاهای چینی به ارزش ۲۵۰ میلیارد دلار را از یکم ماه اکتبر ( ۹ مهر) از رقمی که قبلا ۲۵ درصد اعلام شده بود به ۳۰ درصد برساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 13 =

دکمه بازگشت به بالا