آیا حضور بایدن در کاخ‌سفید مسیر صادراتی ایران را تغییر می‌دهد؟

به گزارش ریال نیوز،حسن منتظرتربتی درباره آخرین وضعیت صادرات گاز به عراق اظهار داشت: ما در حال حاضر از دو نقطه به عراق صادرات گاز داریم، عمده برداشت این کشور در فصل تابستان است که برای نیروگاه‌ها استفاده می‌کنند.

وی افزود: بصورت سنتی در زمستان میزان واردات گاز عراق کاهش پیدا می‌کند، ولی مشکلی نیست، در کل از هر دو نقطه برداشت گاز دارند.

مدیر عامل شرکت ملی گاز گفت: البته اخیرا یک خط لوله کشور عراق در مسیر بصره دچار انفجار شد، اکنون در حال تعمیر خط هستند و بزودی به شبکه متصل می‌شوند.

وی درباره بازگشت مطالبات تصریح کرد: بانک مرکزی مسئول بازگشت مطالبات است، اخیرا هم آقای همتی رئیس بانک مرکزی سفری به عراق داشتند و برای بازگرداندن طلب‌های گاز صادراتی مذاکراتی صورت گرفته است.

معاون وزیر نفت در امور گاز درباره حضور یک دموکرات بر مسند ریاست‌جمهوری امریکا و تاثیر آن بر کاهش تحریم‌ها و باز شدن دست ایران برای صادرات گاز خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبری و دولت موضع خود را اعلام کردند برای ما فرقی نمی‌کند چه کسی رئیس جمهور امریکا باشد.

وی تاکید کرد: ما به شرایط تحریم عادت کردیم و کار خودمان را ادامه می‌دهیم. رویکرد ما در بخش گاز استفاده از کالای داخلی و توسعه داخلی است، بنابراین نتیجه انتخابات امریکا برای ما تفاوتی نخواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + یازده =

دکمه بازگشت به بالا