آیا همتی مجلس را به گران کردن مرغ تهدید کرد؟

به گزارش ریال نیوز، رئیس کل بانک مرکزی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری گفت “اگر دلار 4200 را برداریم، باید این نرخ را به 23 هزار تومان برسانیم، مردم باید بدانند الان کنجاله، ذرت، روغن، سویا با ارز ٢٣ هزار تومانی نیست با ارز بین 9 تا 13 هزار تومانی است؛ مرغی که الان 20 هزار تومان است با دلار 23 هزار تومانی دیگر 20 هزار تومان نمی ماند.”

در سخنان عبدالناصر همتی چند نکته مهم وجود دارد.

1. ارز 9 تا 13 هزار تومانی چیست؟ و همتی از کدام ارز سخن می گوید؛ لازم به ذکر است که دلار نیمایی اکنون در حدود 22 هزار 500 تومان است و اساسا دلار 9 تا 13 هزار تومان رسما وجود خارجی ندارد. مگر آنکه این نوع دلار را آقای همتی درست کرده و بصورت غیر رسمی برای برخی کالاها اختصاص داده باشد!

2. بر اساس اعتراف همتی دلار 4200 تاثیری در قیمت کنجاله، ذرت، روغن، سویا ندارد و رسما این دلار هیچ اثری در قیمت مرغ ندارد.

3. به چه دلیل حذف دلار 4200 قیمت مرغی را 5 برابر می کند؟ اگر کنجاله، ذرت، روغن، سویا با دلار همتی حساب می شود پس حذف 4200 تاثیری در قیمت مرغ نباید داشته باشد. این سخنان غیر منطقی این تصور را به جود می آورد که جناب همتی مجلس را تهدید کرده است. چرا که بر اساس اعتراف وی دلار 4200 هیچ اثری در قیمت مرغ ندارد ولی ایشان می گوید در صورت حذف آن قیمت مرغ 5 برابر می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا