الزامات تحقق شعار سال

ریال نیوز : دبیر فدراسیون تشکل های صنایع غذایی کشاورزی ایران در یادداشتی الزامات تحقق شعار سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

به گزارش ریال نیوز ، در این یادداشت می خوانیم :

سال ۱۴۰۲ را با شعار مهار تورم و رشد تولید شروع می کنیم .
رابطه تولید با اقتصاد مانند رابطه آب و ماهی است ماهی بدون آب موجودیت ندارد و اقتصاد نیز بدون تولید وابستگی و نابودی است لازم است تشکل های تولیدی از این فرصت استفاده کنند و تمامی مطالبات خود را به سمت و سوی نجات تولید به کار بندند و شکل های تجاری میهن دوست نبز استراتژیک خود را در تجارت تولید به کار ببندند و مخالفین تولید داخلی از لجاجت و اصرار نفی تولید کنار بکشند.
همانطور که ریاست محترم قوه قضاییه در آخرین روزهای سال دستور اکید برای حمایت جدی به تولید را دادند تقاضا داریم مجلس شورای اسلامی نیز قوانینی مصوب نماید که هیچ اداره ای نتواند با بخشنامه ها خلاالساعه ویا مغایر با قانون صادر و موانع ایجاد نماید.دولت محترم در امر آموزش این امر مهم با بکارگیری و کمک از بخش خصوصی افراد مانع تراش در ادارات را حذف نماید.
مهار تورم در گرو حمایت از تولید است و حمایت از تولید راه و روش روشنی دارد که دستگاه ها موظف شوند با تشکل های تولیدی همکاری نمایند بالاترین رقم مالیات را تولیدکنندگان پرداخت می کنند ولی قاچاقچیان کالا و دلالهایی که هیچ اشتغالی ایجاد نکرده اند و سموم اصلی ایجاد تورم می‌باشند سود های نجومی می‌برند و اجحاف کنندگان اصلی به تولید و جامعه می باشند‌.
دولت وزارتخانه ها را موظف نماید برابر قانون محیط کسب و کار وزارتخانه های ذیربط به تولید بدون هماهنگی با تشکلات تولیدی هیچ بخشنامه ای را صادر ننمایند.
در سال مهار تورم از دولت محترم توقع است اقلامی که مربوط به دولت است افزایش ندهد که در تورم تاثیر گذاری بیشتری دارد. محصولات پتروشیمی از اول فروردین گران شده است که نتیجه آن بر محصولات غذایی تاثیر خواهد گذاشت.
مالیات بر ارزش افزوده واحدهای صنایع غذایی حذف شود
ادارات ذیربط تولید صنایع غذایی مانند اصناف کشور که اتحادیه ها ، بر اساس استاندارهای تعیین شده مجوز صادر می‌کنند.
فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی می‌تواند در این را ه به وزارتخانه های ذیربط تولید یاری نماید که مجوزات بر اساس ضوابط موجود برخی مجوزات ظرف ۴۸ ساعت برخی نهایت تا شش روز صادر گردد .
دولت محترم و بانک مرکزی ترتیبی اتخاذ نمایند که نرخ بهره واحدهای تولیدی کاهش یابد
دولت محترم در جهت ارتقای صادرات
مشوق هایی را در نظر بگیرد و کاغذ بازی های سلیقه ای را قطع نماید.

محسن نقاشی ، دبیر فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 20 =

دکمه بازگشت به بالا