امضای موافقتنامه سرمایه گذاری مشترک بین ایران و نیکاراگوئه

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران به نقل از شبکه اخبار اقتصاد و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند طی سخنانی در این دیدار، با اشاره به اراده سیاسی محکم دو کشور برای توسعه همکاری ها، ابراز امیدواری کرد، سطح همکاری های اقتصادی دو کشور متناسب با روابط سیاسی آنها عمق و استحکام بیشتری پیدا کند.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه، سطح روابط اقتصادی دو کشور با یک برنامه ریزی عملی و منسجم، می تواند ظرف کمتر از دو سال به 10 برابر شرایط کنونی افزایش یابد، برخی زمینه های همکاری دو کشور را شامل حوزه های کشاورزی و صنعتی، بیمه ای، بانکی و آموزشی عنوان و برای انتقال تجربیات جمهوری اسلامی ایران در موارد پیش گفته به نیکاراگوئه اعلام آمادگی کرد.

دژپسند در این دیدار با تاکید بر ضرورت امضای موافقت نامه همکاری های گمرکی و اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین ایران و نیکاراگوئه به منظور توسعه روابط اقتصادی دو کشور، دستور داد، پیش نویس این همکاری ها آماده و برای طرف نیکاراگوئه ای ارسال شود.

این گزارش حاکی است، “ایوان آکوستا” وزیر دارایی و اعتبارات دولتی نیکاراگوئه نیز طی سخنانی در این دیدار، روابط دو کشور ایران و نیکاراگوئه را روابطی قدیمی و استراتژیک خواند که شامل حوزه تجاری نیز بوده است.

وی افزود: ما در این دیدار حاضر شده ایم تا این روابط در حوزه تجاری توسعه بیش از پیش پیدا کند زیرا میدانیم که افزایش همکاری های دو کشور، موجب اشتغالزایی و رفاه برای ملت های دو طرف خواهد شد.

آکوستا اظهار داشت: ایران شریکی خوب و قوی و کشوری با ظرفیت های بالای اقتصادی، دارای توانمندی قابل توجه در صنعت و تولید محصولاتی چون دارو، لوازم صنعتی و کالاهای واسطه ای سبک و سنگین و بعلاوه یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان نفت خام جهان است.

وی گفت ایران و نیکاراگوئه محصولات و خدمات مختلفی متناسب با نیازهای یکدیگر تولید می نمایند که بدون نیاز به استفاده از دلار، قابل مبادله بین طرفین است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا