اهدای نسخه دست نویس نهج البلاغه به موزه امام علی

ریال نیوز : نسخه دست نویس شکسته نستعلیق نهج البلاغه به خط رضا قلی پور به موزه امام علی اهدا شد.

به گزارش ریال نیوز ، آئین اهدای نسخه دست نویس شکسته نستعلیق نهج‌البلاغه به خط هنرمند جوان رضا قلی پور عصر امروز پنجشنبه چهارم خردادماه طی مراسمی با حضور اساتید خوشنویسی و هنرمندان و پژوهشگران نهج‌البلاغه به موزه هنرهای دینی امام علی ( ع ) برگزار شد.

معصومه باکوچی، مدیر موزه هنرهای دینی امام علی در این مراسم با بیان این که یکی از راه های ورود اثر به موزه اهدا است گفت : اثر نهج البلاغه با کتابت دست نویس شکسته نستعلیق رضا قلی پور، در تاریخ چهارم خرداد ماه به طور رسمی به موزه اهدا و وارد گنجینه موزه شد.

وی با بیان این که موزه امام علی که بر محور هنرهای دینی معاصر شکل گرفته سعی در غنی سازی مجموعه خود دارد افزود : اثر مذکور به جهت ارتباط محتوایی با موضوع موزه، تأیید سطح خوشنویسی اثر و ارزش‌گذاری به ارادت و خلوص هنرمند که از ویژگی ها و حکمت هنر اسلامی است و در قالب نسخه خطی دست‌نویس به ثبت کلام امیرالمومین پرداخته، مورد پذیرش و به عنوان اثر اهدایی در موزه ثبت شد.

باکوچی یکی از وجوه پایداری موزه ها را در ارتباط با جامعه و در حمایت جامعه از موزه دانست و اظهار داشت : اهدا که در اصطلاح حقوقی هبه گفته می شود یکی از اشکال توجه، اعتماد و حمایت جامعه به ویژه هنرمندان از موزه هاست تا روز به روز بر مجموعه و محتوای خود بیفزایند.

گفتنی است ؛ در این مراسم سارا جاوید هنرمند صنایع دستی لوحی زیبا به رضا قلی پور اهدا کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 15 =

دکمه بازگشت به بالا