بازار خودرو متعادل می شود

ریال نیوز : وزیر صنعت، معدن و تجارت با تشریح اقدامات وزارت صمت برای تعادل قیمت خودرو، از ورود ۲۶۰ هزار دستگاه خودرو طی امسال و سال آینده به بازار خبر داد.

سید رضا فاطمی امین در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص افزایش قیمت خودرو با اشاره به این که یک مصوبه‌ای ستاد تنظیم بازار در این خصوص داشته است، اظهار داشت: افزایش قیمت خودرو به آن معنا نبوده است؛ از اردیبهشت ماه تا کنون قیمت‌های خودرو تثبیت شده بود اما از سوی دیگر هزینه‌ها افزایش یافته بود؛ قیمت مواد اولیه و ملزومات تولید هم افزایش پیدا کرده بود.

وی با بیان این که یک روالی از قبل در کشور وجود داشت که هر ۶ ماه یک بار این آثار تورمی تعدیل شود، تصریح کرد: آنچه که برای مردم بیشتر اثر گذار و مهم است قیمت‌های بازار است نه کارخانه و شکاف قابل توجهی بین قیمت‌های کارخانه و بازار وجود دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این که شکاف قابل توجهی بین قیمت‌های بازار و کارخانه و در واقع یک رانتی وجود دارد، افزود: کسی که خودرو را از خودروساز تحویل می‌گیرد یک دفعه از ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان منفعت حاصل می‌کند.

فاطمی امین یادآور شد: باید به تولید کمک کنیم که هم کیفیت را ارتقا دهد و هم افزایش تولید را بدهد.

وی با بیان این که با برنامه‌ای که تنظیم شده از این هفته در روزهای دوشنبه و سه شنبه هر هفته فروش خودرو خواهیم داشت، یک روز ایران خودرو یک روز سایپا پیش فروش می‌کند، افزود: تا پایان امسال بیش از ۱۳۰ هزار دستگاه تحویل می‌شود، به همین میزان هم برای سال آینده پیش فروش می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این که با اصلاح قیمتی که اتفاق افتاد، در واقع نصف تورمی که در کالاها و در بازار وجود دارد قیمت خودرو اصلاح شد؛ افزود: این باعث می‌شود یک مقدار گردش مالی در خودروسازی‌ها اتفاق بیفتد و از زیان آنها کم شود و افزایش تولید داشته باشیم.

فاطمی امین خاطرنشان کرد: امیدواریم با این ۲۶۰ هزار دستگاه که تا پایان سال عرضه می‌شود، بازار متعادل شود.

وی در رابطه با مبادلات ایران و روسیه با ارز ملی نیز گفت: روش‌های مختلفی برای این امر وجود دارد، از جمله ارز ملی، تهاتر و روش‌های مختلف دیگر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − شش =

دکمه بازگشت به بالا