با سهام عدالت می‌توان صاحب خودرو شد؟

به گزارش ریال نیوز؛اخیرا یکی از نماینده‌های مجلس وعده داده که می‌توان با بخشی از سهام عدالت خانوار نیازمند، آنها را صاخب خودرو کرد. اما هر برگه سهام عدالت نهایتا چقدر ارزش دارد و معادل چه میزان از قیمت ارزان‌ترین خودرو بازار است؟

علی موسوی گفته است: من به همراه یک تیم اقتصادی طرح خودرو دار کردن خانواده‌های نیازمند بدون خودرو را مورد بررسی قرار دادم و تدوین کردم و پیش از این هم اعلام کردیم که این طرح برای دولت و همچنین خانوارها بار مالی نخواهد داشت. ما سعی کردیم سازوکار شفاف و روشنی را طراحی کنیم و استفاده از سهام عدالت را به عنوان سازوکار تامین مالی پیش‌بینی کردیم.

در پایان بازار معاملات این هفته بازار سهام، ارزش سهام عدالت ۵۳۰ هزار تومانی به ۱۵ میلیون و ۵۵ هزار تومان رسید و با این حساب ارزش ۶۰ درصد سهام عدالت قابل فروش به ۹ میلیون و ۲۲ هزار تومان و ارزش ۳۰ درصد سهام عدالت قابل فروش هم به ۴.۵ میلیون تومان رسید.

درباره برگه‌های سهام عدالت یک میلیون تومانی نیز ارزش آن به حدود ۳۰ میلیون تومان رسید که ۶۰ درصد آن معادل ۱۸ میلیون و ۳۰ درصد آن معادل ۹ میلیون تومان می‌شود.

بنابراین حداکثر ارزش برگه‌های سهام عدالت ۳۰ میلیون تومان است، اما قیمت ارزان‌ترین خودرو در بازار یعنی پراید حداقل سه برابر این رقم است. آیا می‌توان به تحقق چنین وعده‌ای در اقتصاد ایران برای صاحبان سهام عدالت چشم دوخت؟ از زمان آزادسازی سهام عدالت و شروع فروش آن بخش قابل توجهی از افراد گلایه‌های مکرر درباره نحوه وجوه خود داشته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا