بزرگان بورس بر مدار سقوط

به گزارش ریال نیوز، در همین حال اما شاخص هموزن که از ابتدای صبح در مسیر صعودی قرار گرفته بود به رشد ملایم خود ادامه داد تا طی این مدت رشد ۱.۱ درصدی را ثبت کند.

نکته مهم بازار سهام طی روزهای گذشته که با فشار فروش سنگین مواجه بوده، اقبال بالای معامله‌گران به نمادهای کوچک و روی‌گردانی از بزرگان اعم از سهام به اصطلاح دلاری و ریالی است. یعنی پیش‌تر گاهی به واسطه بازار جهانی یا قیمت دلار اقبال معامله‌گران به نمادهای کالامحور بورس جلب می‌شد و هنگامی که نرخ ارز نزولی بود بیشترین اقبال سهامداران و در نتیجه بیشترین رشد را در دو گروه بزرگ غیرکالایی یعنی بانک‌ها و خودرو می‌دیدیم.

اما امروز از بین صنایع بزرگ کالامحور تنها فلزات اساسی رشد شاخص صنعت خفیفی را تجربه کرده است. این رشد هم به واسطه شروع خوب فملی بوده است که این دقایق با منفی شدن فملی ممکن است شاخص این صنعت هم منفی شود. بانک‌ها هم امروز در مدار منفی معاملات قرار دارند. حتی وبصادر که دیروز صف خرید سنگینی داشت امروز در منفی معاملات قرار گرفته است. خودروسازان هم با وجود این که شاخص صنعتشان فعلا مثبت است اما در این دقایق تحت فشار فروش با افت قیمتی مواجه شده‌اند. به طوری که خودرو و خساپا در هر دو در محدوده قرمزرنگ تابلو در حال معامله‌اند.

در پایان ساعت اول معاملات امروز ۳۳ درصد از نمادها در مدار منفی معاملات قرار داشتند. در این میان تنها ۵ درصد از نمادها با صف فروش‌هایی به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان مواجه بودند. در سمت مقابل اما ۳۵ درصد از نمادها صف خرید را تجربه می‌کردند. ارزش این صف‌های خرید هم حدود ۳۳۰۰ میلیارد تومان بود. مقایسه صف‌های خرید و فروش بازار نشان‌دهنده قدرت بالای خریداران است. به عبارتی خریداران سهام به واسطه تقاضای قوی در بازاری که با چنین فشار فروشی مواجه است اجازه ایجاد صف فروش را به اغلب نمادها نمی‌دهد.

ارزش معاملات خرد ساعت اول بازار به رقم ۵۲۰۰ میلیارد تومان رسید که در قیاس با روزهای گذشته حاکیاز افت ارزش ممعاملات است. به نظر می‌رسد امروز در ادامه بازار هم معاملات به این شکل باشد ارزش معاملات خرد امروز به ۲۰ هزار میلیارد تومان نرسد. طی ساعت اول بازار امروز خودروسازی، بانک‌ه، فلزات بیشترین ارزش معاملات را داشتند. در بین نمادها هم تا اینجای کار پالایشی یکم، دارا یکم و شستا بیش از بقیه معامله شده‌اند.

نکته جالب توجه بازار امروز تداوم خرید حقیقی‌ها است. به طوری که تا پایان ساعت اول بازار امروز خالص خرید حقیقی‌ها به ۱۶۰ میلیارد تومان رسید. باید دید با منفی شدن بورس خرید حقیقی‌ها هم تداوم می‌یابد یا نه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − هشت =

دکمه بازگشت به بالا