همراه اول نشان علم و صنعت گرفت

ریال نیوز : همراه اول به دلیل توجه به کوشش‌های دانشگاهی و بومی‌سازی فناوری‌های موردنیاز صنعت تلکام، نشان علم‌وصنعت را دریافت کرد.

به گزارش ریال نیوز به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، آیین تجلیل از نام آوران، پژوهشگران و فناوران نمونه دانشگاهی در قالب جشنواره پژوهش و فناوری عصر امروز دوشنبه 20 آذر 1402 در سالن همایش های بین المللی امام رضا(ع) دانشگاه علم و صنعت ایران با حضور وزرای «علوم تحقیقات و فناوری» و «صنعت معدن و تجارت» و همچنین «رییس سازمان صداوسیما» برگزار شد.

در جریان برگزاری این رویداد از همراه اول به عنوان «برگزیده شایسته حوزه تعاملات صنعتی» تقدیر شد؛ به همین مناسبت لوح و «نشان علم و صنعت» به مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران اعطا شد.

محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که یکی از سخنرانان این رویداد بود، در خلال صحبت های خود اظهار کرد: برای جهش علمی در کشور سعی کردیم از ظرفیت برنامه توسعه هفتم استفاده کنیم و احکامی را در این برنامه پیشنهاد دادیم و مجلس شورای اسلامی تصویب کرده است که عملیاتی و اجرایی شدن آنها کمک می کند تا دست پژوهشگران ما برای فعالیت های پژوهشی بازتر باشد.

محمد انبیا، رییس دانشگاه علم و صنعت در بخشی از سخنرانی خود به مناسبت برگزاری این رویداد، اظهار کرد: توسعه تعاملات صنعتی در دانشگاه نسبت به سال قبل ۱۰۰ درصد رشد داشته و مبلغ قراردادی که تا به این لحظه منعقد شده ۲۰۰ میلیارد تومان است که یک رکورد قابل توجه نسبت به سال های گذشته به حساب می آید.

انتخاب همراه اول به زعم هیات انتخاب، به واسطه «اطمینان به کوشش های مجدانه دانشگاه در پاسخگویی به مسائل و بومی سازی فناوری های موردنیاز صنعت تلکام» بوده است.

گفتنی است سرمایه گذاری های همراه اول در حوزه پژوهش ها و تحقیقات دانشگاهی مخصوصا با تمرکز بر حوزه فناوری های نوین، این پیام را برای جامعه علمی داشته که «پژوهش» در کشور خریدار دارد و این رویکرد را می توان در اعطای حمایت های پژوهشی (گرنت) به پایان نامه های مرتبط با حوزه های مرکز تحقیق و توسعه همراه اول که پیش از این برای تشویق دانشجویان و بهره مندی از توانمندی اساتید صورت گرفت، شاهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − شانزده =

دکمه بازگشت به بالا