تالیف تق تق تق کرونا هستم دغدغه امروزه ام بود

گفت وگو با یک نویسنده فعال در حوزه داستان نویسی:

در بین کتاب‌هایم، کتاب “سه خط قصه!” را خیلی دوست دارم چرا که توانستم با نگارش سه خط داستان کوتاه، دغدغه و پیام خود را انتقال دهم.
حسن ایمانی برانقار “نویسنده و عضو اهل قلم ایران” تنها عشق و علاقه اش از دوران بچگی تا به امروز، نویسندگی بوده است. در واقع همین علاقه باعث شد تا کتاب‌های متعددی از وی به چاپ برسد. کتاب آخر حسن ایمانی “تق! تق! تق!… کرونا هستم” باعث شد تا بهانه ای برای گفت وگو با این نویسنده خوش اخلاق و نمونه و موفق داشته باشیم که تقدیمتان می‌گردد:
حسن ایمانی برانقار در گفت وگو با خبرنگار ریال نیوز گفت: جالب است بدانید از همان دوران کودکی و نوجوانی همیشه سر زنگ درس انشاء، شاگرد ممتاز و منحصر به فردی بودم و انشاء‌های خوبی می‌نوشتم. خیلی عاشق درس انشاء بودم و وقتی در دوران تحصیل می پرسیدند: “می‌خواهید چه کاره شوید؟…” بر خلاف خیلی‌ها که کلیشه ای پاسخ می دادند من می گفتم: میخواهم نویسنده شوم.
وی به شروع نویسندگی به طور حرفه ای اشاره کرد و گفت: تقریبا از سال 1369 بود که سعی کردم به طور حرفه ای شروع به نویسندگی کنم. یعنی از سن ۱۶_۱۷ ساله گی و همین عشق و علاقه بود که باعث شد تا به امروز مقتدرانه در این عرصه لحظه ای دست از انجامِ کار برندارم. در آن دوره برای اولین بار دو مقاله من در روزنامه کثیرالانتشار کشوری آن زمان چاپ شد و حسابی کِیف کردم! انگار این دو مقاله چراغ سبزی شد برای حرکت رو به جلویم. نویسندگی در کشور ما درآمدی ندارد آن هم به جهت پایین بودن سرانه مطالعه در کشور. اما وقتی فردی مثل من علاقه فراوانی به این عرصه دارد بدون توقف راهش را ادامه می‌دهد.
ایمانی برانقار، اصل واقعیات و خود آفرینشی ذهنی را دو اصل مهم در نویسندگی خود ابراز کرد و گفت: گرایش تخصصی من داستان نویسی است. من در داستان نویسی، هم واقعیات و هم آفرینش های سیال ذهنم را به قلم می‌کشانم. به طور مثال کتاب “تق! تق! تق!… کرونا هستم!” برخوردار از ۴۵ داستان واقعه گرا و حادثه پردازانه است اما کتاب “سه خط قصه!” بر اساس تخیل، پند و تلنگر نوشته شده است.
وی اشاره ای به کتاب کلینیک مدیریت خود کرد و تصریح کرد: کتاب “کلینیک مدیریت” یک اثرِ غیردانشگاهی است و با اینکه این کتاب هیچ سنخیتی با داستان نویسی ندارد اما برخاسته از تجربیاتم در حوزه کسب و کار و مراوده با مدیران و انسان های موفق است که لازم دیدم خلقش کنم. یک کتاب‌ انرژی بخش که خوشبختانه در سایت فروشگاهیِ آمازون به زبان انگلیسی برای فروش چاپی بارگزاری شده است و به زودی فروش کیندل (کتاب الکترونیکی) آن هم در همین سایت کلید خواهد خورد.
وی به مجموعه تالیفات خود اشاره کرد و گفت: مجموعه کتاب‌های من عباتند از مجموعه کتاب‌های من عبارتند از: جنگ و عشق (داستان بلند مستند) ، فقط سه دقیقه (مجموعه داستان های کوتاه)، عبور (مجموعه داستان های کوتاه) ، پازل (مجموعه داستان‌های کوتاه گردآوری شده) ، کلینیک مدیریت (راهکارهای موفقیت در کسب و کار)، عزم و رزم (راهکارهای ویژه برای تجارت اینترنتی)، 150 سال درخشش (شرح اجمالی زندگی بزرگان فرهنگ و ادب و هنر ایران)در دو جلد، سه خط قصه (صد داستان کوتاه سه خطی) و این اواخر که کتاب تق تق من کرونا هستم را تالیف کردم.
این نابغه در عرصه نویسندگی ادامه داد: تق! تق! تق!… کرونا هستم (داستان های کوتاه واقع گرا مربوط شیوع ویروس کرونا در جهان) که خوشبختانه این کتاب هم به زبان انگلیسی ترجمه شده تا برای ارسال به خارج از کشور آماده شود. کتاب “تق! تق! تق!… کرونا هستم” جنبه داخلی و بین المللی دارد. من با تحقیق و دقیق شدن روی حوادث مرتبط با کرونا، مجموعه ای از 45 رخداد واقعی و مستند را جمع آوری کنم و با تزریق عناصر داستانی به این اتفاقات، داستان کوتاه های واقع گرا را پدید بیاورم و اتفاقات مندرج در این کتاب در 29 کشور جهان رخ داده بود که عینا به موقعیت جغرافیایی آن ها هم اشاره شده است.
این مولف در مورد آثار جدید خود گفت: در حال حاضر مشغول نگارش کتابی برای بانوان فعال در حوزه کسب و کار هستم که این کار هم داستانی خواهد بود.
وی به میزان سرانه پایین مطالعه در جامعه اشاره کرد و افزود: درباره رشد سرانه مطالعه در کشور هم باید بگویم یکی از راهکارهای لازم برای افزایش سرانه مطالعه، چاپ کتابچه های کم حجم در هر حوزه با پیام رسانی بالاست که می تواند در محافل عمومی و حمل و نقل های عمومی شهری و برون شهری تزریق شود.
وی کتاب سه خط قصه را جزء بهترین کتاب‌های خود دانست و گفت: در بین کتاب‌هایم، کتاب “سه خط قصه!” را خیلی دوست دارم چرا که توانستم با نگارش سه خط داستان کوتاه، دغدغه و پیام خود را انتقال دهم. اگرچه می پذیرم که در چند داستان از این اثر، به جهت کوتاه نویسی یک سری از عناصر داستانی رعایت نشده است. منتها داستان کوتاه است و گنجاندن تمامی عناصر داستانی در سه خط، دشوار می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا