تحصیل 100 هزار دانش‌آموز دختر در مدارس برکت

به گزارش ریال نیوز، امیرحسین مدنی در نشست هم‌اندیشی رییس ستاد اجرایی فرمان امام با فعالان اجتماعی حوزه بانوان با بیان این مطلب و با اشاره به بهره‌برداری از 760 طرح عمرانی و فرهنگی مختص بانوان افزود: بیشتر این پروژه‌ها مربوط به ساخت مدارس، هنرستان و خوابگاه است و در حال حاضر، 100 هزار دانش‌آموز دختر از امکانات، خدمات و اماکن آموزشی و فرهنگی بنیاد برکت بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به ساخت مدارس برکت در 3 هزار روستای کشور گفت: بنیاد برکت نسبت به ساخت 2 هزار مدرسه با 10 هزار و 750 کلاس درس در مناطق محروم متعهد است که تا به امروز یک‌هزار و 450 مدرسه با 7 هزار و 500 کلاس به بهره‌برداری رسیده.

مدنی تصریح کرد: مدارس برکت ظرفیت پذیرش 230 هزار دانش‌آموز را دارند.

مدیرعامل بنیاد برکت درباره فعالیت‌های اشتغال‌زایی این بنیاد اظهار داشت: در دو سال اخیر نزدیک به 100 هزار طرح خرد و خانگی در مناطق روستایی و محروم راه‌اندازی شده که ایجاد 300 هزار فرصت شغلی برای متقاضیان را به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: 40 درصد از این طرح‌های اشتغال‌زایی به بانوان اختصاص دارد. همچنین صاحبان 13 بنگاه مشارکتی بنیاد برکت را بانوان تشکیل می‌دهند.

مدنی با اشاره به افتتاح 40 هزار طرح اشتغال‌زایی برای بانوان بیان کرد: کارآفرینان 5 هزار طرح از این تعداد، زنان سرپرست خانوار هستند.

مدیرعامل بنیاد برکت با تاکید بر برگزاری هر ساله رویداد بانوی برکت خاطرنشان کرد: در این رویداد طرح‌ها و ایده‌های کسب و کار برای بانوان جمع‌آوری می‌شود و در سال‌های آینده خبرهای خیلی خوشی از رویداد بانوی برکت خواهیم شنید.

وی یادآور شد: همچنین نشان بانوی برکت هر ساله به بهترین طرح و ایده در حوزه کارآفرینی بانوان تقدیم خواهد شد.

گفتنی است، نشست هم‌اندیشی رییس ستاد اجرایی فرمان امام با فعالان اجتماعی با حضور سمیه رفیعی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس، مدیران عامل بنیادهای برکت و احسان، معاونان و مدیران ستاد اجرایی فرمان امام و فعالان اجتماعی حوزه بانوان، تسهیل‌گران بنیاد برکت و زنان جهادگر برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =

دکمه بازگشت به بالا