تهدید تولید ملی با انتشار اخبار کذب

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط عمومی باشگاه توسعه کسب و کار یونسکو،  پس از انتشار خبری در رسانه‌های فارسی زبان بیگانه مبنی بر سرطان زا بودن محصولات کلوچه نادری به نقل از یک نشریه آلمانی، این محصول مجددا مورد بررسی و آزمایش‌ قرار گرفت.

با بررسی دقیق و علمی نمونه‌ها در آزمایشگاه‌های مرجع داخل و خارج از کشور و بعد از دریافت نتیجه آزمون و تاییدیه سلامت از مراجع ذی‌صلاح، بر اساس مستندات مطلبی که پیشتر در خصوص سرطان‌زا بودن این محصول مطرح شده بود، رد می‌شود.

مدیرکل نظارت برغذا و نوشیدنی سازمان غذا و دارو نیز در پاسخ به اطلاعیه سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: تمام محصولات صادراتی از ایران مطابق با مقررات سازمان جهانی بهداشت کُدکس codex مواد غذایی و سازمان غذا و دارو ایران تولید می‌شوند.

در واکنش دیگر دکتر ربابه شیخ الاسلام رئیس انجمن علمی غذا و تغذیه حامی سلامت ایران اعلام کرد: بر اساس مستندات، بازرسی‌ها و آزمایشات انجام شده، این محصول فاقد آلاینده‌های میکروبی و شیمیایی مضر برای سلامت انسان بوده و مصرف آن ایمن است.

همچنین انجمن علوم و صنایع غذایی ایران ضمن رد ادعای نشریه آلمانی صحت و سلامت محصولات این شرکت را تایید و بر این اساس سلامت مصرف‌کنندگان را در حاشیه امنیت غذایی دانست.

باشگاه توسعه کسب و کار کمیسیون ملی یونسکو-ایران در سال جهش تولید ملی و در راستاى حمايت از توليد كنندگان  و كمك به توسعه زير ساخت هاى علمى ، آموزشى و فرهنگى آنان تاسيس شد كه شركت كلوچه نادرى عضو اين باشگاه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =

دکمه بازگشت به بالا