” تیلور” ” یزدانی ” را برد

ریال نیوز : حسن یزدانی در حساس‌ترین مبارزه رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان، برابر دیوید تیلور آمریکایی شکست خورد و دستش از مدال طلای وزن ۸۶ کیلوگرم جهان کوتاه ماند.

به گزارش ریال نیوز ، در ادامه رقابت‌های ۴ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان، حسن یزدانی دارنده مدال های طلای جهان و المپیک در حساس ترین مبارزه رقابت‌های قهرمانی جهان در دیدار نهایی وزن ۸۶ کیلوگرم مقابل دیوید تیلور دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک از آمریکا به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه سنگین ۷ بر یک شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

تیلور در این مبارزه بسیار با برنامه‌تر از یزدانی کار کرد و برای تک تک حرکات او برنامه داشت و در نهایت با زیرگیری های خود امتیازات لازم را بدست آورد و قهرمان وزن ۸۶ کیلوگرم جهان شد. تیلور تایم اول را ۲ بر یک و در نهایت ۷ بر یک پیروز شد.

یزدانی و تیلور پیش از این ۴ مرتبه به مصاف یکدیگر رفته بودند که تیلور در جام جهانی کرمانشاه، مسابقات جهانی ۲۰۱۸ بوداپست و فینال المپیک ۲۰۲۱ توکیو موفق به شکست یزدانی شده بود اما یزدانی نیز در آخرین دیدار رو در رو در فینال مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ، موفق به شکست دیوید تیلور شده بود.

یزدانی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل ایوان ایچیزلی از مولداوی در مدت زمان ۴ دقیقه و ۲۴ ثانیه با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله نیز مقابل سباستین جزیرزانسکی از لهستان به میدان رفت و در مدت زمان ۳ دقیقه با نتیجه ۱۱ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. یزدانی در نیمه نهایی نیز برابر بوریس ماکوئف کشتی‌گیر روسی‌الاصل از اسلواکی و دارنده مدال نقره جهان ۲۰۱۷ در یک دقیقه و ۵۷ ثانیه با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و برای پنجمین مرتبه در دوران قهرمانی خود راهی فینال مسابقات قهرمانی جهان شد.

پیش از این محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم با شکست برابر جردن باروز چهره عنوان‌دار جهان و المپیک از آمریکا در دیدار فینال ۴ بر ۲ شکست خورد و به مدال نقره رسید.

آخرین نماینده ایران در ۴ وزن نخست این رقابت‌ها، امیرحسین زارع در سنگین وزن است که تا دقایقی دیگر برای کسب مدال برنز جهان برابر آمارور دسی از کانادا به میدان خواهد رفت.

امیرمحمد یزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم، دیگر نماینده ایران در ۴ وزن نخست این رقابت‌ها بود که طبق اعلام کادر فنی تیم ملی سر وزن نرسید و حضور در این رقابت ها را از دست داد.

ایران در ۳ وزن دوم نیز شانس رسیدن به یک مدال طلا و یک برنز را دارد، کامران قاسمپور دارنده مدال طلای جهان فردا شب(شنبه) برای کسب مدال طلای جهان در رقابتی حساس و سخت مقابل جی‌دن کاکس دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک از آمریکا به میدان می‌رود و یونس امامی نیز در وزن ۷۴ کیلوگرم برای کسب مدال برنز به میدان خواهد رفت.

علیرضا سرلک در وزن ۵۷ کیلوگرم، دیگر نماینده ایران در ۳ وزن دوم بود که با شکست در دور نخست مقابل حریفی از چین از دور رقابت‌ها کنار رفت.

فردا(شنبه) نیز نمایندگان ایران در ۳ وزن پایانی از ساعت ۱۳ به وقت ایران به مصاف رقبایشان می‌روند. رضا اطری در ۶۱، رحمان عموزاد خلیلی در ۶۵ و محمدحسین محمدیان در وزن ۹۷ کیلوگرم، نمایندگان ایران در ۳ وزن پایانی هستند.

برنامه دو روز آینده رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان به شرح زیر است:

شنبه ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور):

دور مقدماتی اوزان ۶۱، ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم و مرحله شانس مجدد اوزان ۵۷، ۷۴ و ۹۲ کیلوگرم کشتی آزاد از ساعت ۱۳ تا ۱۷ به وقت ایران

نیمه نهایی اوزان ۶۱، ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه تا ۲۰ و ۱۵ دقیقه به وقت ایران

فینال اوزان ۵۷، ۷۴ و ۹۲ کیلوگرم کشتی آزاد از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۳ به وقت ایران

یکشنبه ۱۸ سپتامبر(۲۷ شهریور):

مرحله شانس مجدد اوزان ۶۱، ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد از ساعت ۱۹ تا ۲۰ به وقت ایران

فینال اوزان ۶۱، ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۳ به وقت ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − ده =

دکمه بازگشت به بالا