جهت‌گیری برنامه ۱۴۰۰ بر مبنای رشد اقتصادی

ریال نیوز : رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با توجه به پایین بودن سطح معیشتی مردم و درخواست‌های متعدد اشتغال از سوی مردم، جهت گیری دولت در سال ۱۴۰۰ بر مبنای رشد اقتصادی است.

به گزارش ریال نیوز، مسعود میرکاظمی عصر جمعه در جلسه شورای اداری شهرستان کوثر اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود، پایین بودن سطح معیشتی مردم و درخواست‌های متعدد اشتغال از سوی مردم جهت گیری دولت در سال ۱۴۰۰ بر مبنای رشد اقتصادی است.

وی تصریح کرد: اولویت برنامه‌های دولت تعیین تکلیف بدهی‌ها و تکمیل پروژه‌های نیمه کار است که از سال‌های گذشته به ارث رسیده است و با توجه به اینکه تعداد این پروژه‌های نیمه تمام عدد قابل توجهی است پروژه‌هایی که اشتغال و ارزش افزوده ایجاد کنند در اولویت خواهد بود.

میرکاظمی افزود: مدیران استانی توجه داشته باشند در برخی پروژه‌ها ورود دولت لازم نیست و با مشارکت مردمی و بخش خصوصی می‌توان در سریع‌ترین زمان آنها را به سرانجام رساند که در این مورد عملکرد مدیران در ترغیب و مشارکت مردمی حائز اهمیت است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه پروژه‌ها نباید به صورت نیمه تمام رها شوند، بیان کرد: بهتر است به جای تعریف ۵۰ پروژه که قرار است سال‌ها نیمه تمام باقی بماند ۲ پروژه را شروع کنید و در اسرع وقت به اتمام برسانید.

وی با اشاره به پروژه‌ی سد کیوی گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل این پروژه و پایین دست آن را مطالعه کند اگر با ۵۰ میلیارد تملک این پروژه به سرانجام می‌رسد، اقدامات لازم برای تخصیص را به زودی در دستور کار قرار می‌دهیم تا شاهد بهره برداری مردم از این سد باشیم.

میرکاظمی افزود: متأسفانه درآمد خانوارها در چند سال اخیر به شدت کاهش یافته و اکثر مردم خواهان اشتغال و درآمد هستند که در این راستا سهم هر استان و شهرستان در شاخص‌ها در حوزه کشاورزی، صنعت و معدن و… آمده است و نیاز است مدیران روی آمایش منطقه خود مطالعه کنند تا بتوانیم تورم را بدون بالا بردن پایه پولی مدیریت کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به جذب سرمایه گذار نیز گفت: بخش گردشگری جز اولویت‌های دولت است و مدیران باید در تمام حوزه‌های مستعد منطقه اعم از گردشگری، صنعت و معدن به فکر جلب نظر بخش خصوصی باشند و از مانع تراشی پرهیز کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + یازده =

دکمه بازگشت به بالا