حضور سازمان بین المللی دانشگاهیان در نمایشگاه کار بوستان گفتگو

به گزارش خبرگزاری ریال نیوز، این سازمان، در جهت اطلاع‌رسانی خدمات مرتبط با اشتغال و کارآموزی دانشجویان امروز و کارآفرینان فردا، در این نمایشگاه شرکت کرد.
این سازمان که در سال ۱۹۵۳ در آمستردام هلند پایه گزاری شد، با هدف تسهیل زندگی دانشجویان و کاهش هزینه‌های اقتصادی آنان گسترش یافت. هم اکنون این سازمان در ۱۳۶کشور دنیا از جمله ایران عضو دانشجو و مدرس می‌پذیرد. خدماتی که این سازمان صرفاً در جهت اشتغال‌زایی و کسب مهارت‌های مرتبط به جامعه کاری برای دانشجویان در نظر دارد، در 4 گام قابل بررسی است.
گام نخست، خدمات بیمه تامین اجتماعی دانشجویی است. طبق این امکان، دانشجویان می‌توانند با یک سوم هزینه‎ی بیمه خویش‌فرما، برای خود بیمه دانشجویی و سابقه کار داشته باشند. تمامی مراحل ثبت‌نام و دریافت کد بیمه به صورت رایگان و آنلاین توسط سازمان صورت می‌گیرد.
گام دوم، مشاوره آنلاین و رایگان رزومه نویسی است. افراد هر چند توانمند و یا بالعکس فاقد مهارت خاص، برای کسب جایگاه شغلی نیازمند نگارش و تدوین یک رزومه حرفه‌ای و گویا هستند. کارشناسان سازمان بین‌المللی دانشگاهیان، به دانشجویان کمک می‌کنند تا رزومه‌ای متناسب با مهارت‌ها یا توانمدی‌هایشان داشته باشند.

گام بعدی، انجام فرایند ثبت شرکت دانشجویی به صورت رایگان است. همان چیزی که بسیاری از دانشجویان با وجود داشتن ایده و یا سرمایه، به دلیل عدم اطلاع از آن، به سراغش نمی‌روند. در این، سازمان این ساز و کار ایجاد شده تا افراد با دریافت مشاوره‌های رایگان، به ثبت شرکت و درواقع کارآفرینی دست‌یابند.

و گام آخر، آموزش‌های آنلاین و مرتبط با مهارت‌های شغلی در سازمان است. این آموزش‌ها به صورت فایل پاورپوینت در سامانه یادگیری برای اعضا ثابل دسترسی است. این فایل‌ها شامل مواردی همچون نحوه نگارش رزومه، مصاحبه شغلی، قوانین کار، مکاتبات اداری، مسیریابی شغلی و … است. در واقع شامل تمام مواردی است که یک فرد بی سابقه برای داشتن یک جایگاه شغلی مناسب و البته باثبات باید آن‌ها را بداند تا با صرف کمترین زمان، تجربه لازم را برای کسب موقعیت کاری به‌دست آورد.
لازم به ذکر است که سازمان بین المللی دانشگاهیان پیش از این در نمایشگاه‌های کار دانشگاه‌هایی نظیر دانشگاه صنعتی شریف حضور داشته و در نمایشگاه کار دانشگاه علم و صنعت که مورخ ۱۰ اسفند ۹۸ برگزار خواهد شد نیز جزو شرکت کنندگان و حامیان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − یک =

دکمه بازگشت به بالا