خودروسازان آلمانی به دنبال توسعه خودروی خودران

به گزارش ریال نیوز به نقل از زومیت، چهار سال پیش، دایملر از سالون لوکس و خودران در لاس وگاس رونمایی کرد؛ این خودروی مفهومی از فضای داخلی زیبایی بهره می‌برد و نوید آینده‌ای بهتر به مسافران خود می‌دهد. به گزارش بیزینس تایمز، امسال مرسدس بنز مجدداً به نمایشگاه الکترونیک مصرفی (CES) بازگشت و شاتل (وسیله حمل‌ونقل مانند تاکسی) خودران و حبابی‌شکل را به نمایش گذاشت که برای حمل‌ونقل مطمئن انسان و کالا در شهر با سرعت محدود طراحی شده است.

حرکت از خودروهای مفهومی لوکس پرزرق‌وبرق به سمت شاتل‌های جعبه‌ای شکل، نمایانگر تغییر در رقابت به سمت خودروهای خودران است. ممکن است خودروهای بدون راننده برای مدتی در جاده‌های عمومی پرجمعیت موجود نباشند؛ اما حداقل طی چند سال آینده، سرویس‌های شاتل در مناطق محدود امکان‌پذیر به نظر می‌رسند.

ولفگانگ برنهارت، مشاور شرکت رولاند برگر، در مصاحبه‌ی تلفنی گفت:

این وسایل نقلیه دارای پیچیدگی فنی متوسطی هستند و با سرعت کم رانندگی می‌کنند که همین، تولید آن‌ها را آسان‌تر از خودروهای معمولی می‌کند. پتانسیل وسایل نقلیه هدفمند و رانندگی خودران به‌طور کلی قابل ‌توجه است.

فروش تاکسی‌ یا شاتل‌ خودران در سال ۲۰۲۰ به حدود ۱ میلیون دستگاه خواهد رسید و می‌تواند تا سال ۲۰۲۵ بیش از دو برابر شود و به ۲٫۵ میلیون دستگاه برسد. این مقدار تنها کسر کوچکی از تحویل خودرو در سطح جهانی استِ‌اما فروش سال گذشته‌‌ی مرسدس بنز را به‌عنوان پرفروش‌ترین خودروساز لوکس جهان را پشت سر می‌گذارد.

در اینجا به‌طور خلاصه به برخی از خودروهای مفهومی ارائه‌شده در CES امسال و سایر نمایشگاه‌ها اشاره می‌کنیم:

ویژن اوربانتیک دایملر، خودروی الکتریکی با ظرفیت نشستن برای حداکثر ۱۲ نفر که از شاسی واحد با بدنه‌های قابل تعویض بهره می‌برد و قابل تبدیل به نسخه‌های مسافرکش و بارکش است. شاتل بدون راننده بوش، خودروی مفهومی است که برای چهار سرنشین طراحی شده و خدمات رزرو، توصیه‌های ایمنی و راهنمایی سفر به سرنشینان ارائه می‌دهد و کاربران می‌توانند ازطریق خدمات پرداخت الکترونیکی بوش، هزینه‌ی سفر را پرداخت کنند.

سدریک فولکس‌واگن، آخرین خودروی مفهومی این جمع به شمار می‌رود که یک اتوبوس کوچک مدرسه یا تاکسی خودران برای حمل چهار نفر است.  سدریک مناسب به‌اشتراک‌گذاری خودرو یا استفاده شخصی است و احتمالاً در حدود سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه می‌شود. استارتاپ May Mobility که از حمایت بی‌ام‌و بهره می‌برد، خودرو خودرانی ساخته است و با آنُ کارگران را در دیترویت از پارکینگ به دفاتر مرکزی منتقل می‌کند؛ ناوگانی از این خودروی الکتریکی ۶ نفره هنوز هم راننده دارند و در جاده‌‌های عمومی مرکز شهر دیترویت به‌صورت گردشی کار می‌کنند.

از جمله سایر مدعیان می‌توان به شاتل خودران Cube کنتیننتال اشاره کرد؛ علاوه بر این شرکت ZF، یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان قطعات خودرو در آلمان، از اواخر سال ۲۰۱۹ با استارتاپ e.Go Mobile همکاری کرده است و ساخت وسایل نقلیه بدون راننده را آغاز می‌کند.

پیش‌بینی موانع فنی دربرابر خودروهای خودران شخصی که در جاده‌های عمومی حرکت می‌کنند، اغلب دشوار است. بوش و دایملر با استفاده از سرویس اشتراک سواری خودکار مجهز به سدان‌های مرسدس بنز کلاس S در سن خوزه کالیفرنیا، آزمایش مشترکی را آغاز کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

دکمه بازگشت به بالا