درخواست شهرداری از دولت جهت توسعه حمل و نقل عمومی

به گزارش ریال نوز؛ سید آرش حسینی میلانی درباره تامین منابع لازم برای اتوبوس در بودجه 99 شهرداری تهران گفت: امکان تامین اتوبوس از محل منابع شهرداری اندک است و میزان فرسودگی ناوگان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به حدی است که برای نوسازی، تجهیز و اضافه ناوگان جدید، صددرصد به کمک دولت نیاز داریم.

او ادامه داد: در بحث اتوبوس، شورای اسلامی شهر سال گذشته به شهرداری تهران اجازه انتشار و فروش اوراق مشارکت در سال 98 به میزان 500 میلیارد تومان را داد که دولت نیز با مسئله موافقت کرده است. هم‌اکنون این پیشنهاد مطرح است که برای سال آینده هم این امکان تکرار شود اما غیر از اوراق مشارکت هم به کمک دولت نیاز داریم.

حسینی میلانی با بیان اینکه وزارت کشور تا سال 89 به تهران اتوبوس تزریق می‌کرده، اظهار داشت: از سال 89 روند اضافه شدن اتوبوس از سوی دولت به شهر تهران متوقف شده و حتی یک اتوبوس تک کابینه نیز به تهران داده نشده که ضروری است با توجه به نیازهای شهر تهران دولت هرچه زودتر کمک‌های خود را برای توسعه حمل و نقل عمومی آغاز کند.

این عضو شورای اسلامی شهر افزود: تا این لحظه در بودجه شهرداری تهران به جز فروش اوراق مشارکت نمی‌توان اقدامی دیگری برای توسعه حمل و نقل عمومی انجام داد. میزان بودجه شهرداری تهران با توجه به گستردگی حوزه کاری و وجود مسائل گوناگون، پاسخگو نیست و ضروری است سناریوهای جدیدی برای تامین منابع مالی لازم برای توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه نوسازی و توسعه ناوگان اتوبوسرانی طراحی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − یازده =

دکمه بازگشت به بالا