تاکید استاندار قزوین بر افزایش تعاملات مستقیم با واحدهای تولیدی

ریال نیوز : استاندار قزوین گفت: تعاملات مستقیم و زنجیره‌ای بین واحدهای تولیدی که در یک زمینه فعالیت می‌کنند، باید افزایش یابد.

به گزارش ریال نیوز ، محمدمهدی اعلایی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از شرکت کشاورزی و دامپروری مگسال اظهار داشت: شرکت مگسال مجموعه شناخته شده‌ای در سطح استان و بین فعالین تولید محصولات کشاورزی و دامی است و یکی از ظرفیت های خوب استان محسوب می‌شود.

وی با بیان اين که مزیت های چنین مجموعه هایی مقیاس فعالیت آنها می باشد، افزود: یکی از نقایص موجود در واحدهای تولیدی کشور عدم صرفه به مقیاس و پایین بودن بهره‌وری است و مجموعه‌ای که با بهره‌وری بالا فعالیت می‌کنند در فضای پیش رو وضعیت مناسب‌تری خواهند داشت.

اعلایی گفت: تأمین غذا امروز به یکی از مسائل اساسی دنیا تبدیل شده و اقدام دولت در اصلاح فرآیند یارانه یک جلوه بین المللی هم دارد و باید در چنین فضایی که قیمت نهاده‌ها در دنیا افزایش پیدا کرده اقدامات مناسبی را در حمایت از عرضه و مصرف داشته باشیم که این مهم در دستور کار دولت و استان قرار دارد.

استاندار قزوین اضافه کرد: در هفته‌های اخير بیشتر بازدید ها از واحدهایی صورت گرفته که متأثر از اصلاح یارانه ها و تأثیرگذار بر تولید غذا در استان و کشور هستند و هدف از این بازدید ها توسعه و برطرف شدن مشکلات آنها می باشد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان این که تأمین نهاده برای مصرف کننده باید درست مدیریت شود، اظهار داشت: علاوه بر این موضوع، معاونت اقتصادی استانداری در زمینه تأمین مالی و تسهیلات بانکی واحدهای تولیدی باید اقدامات لازم را انجام دهد تا در روند تولید با مشکل روبرو نشویم.

وی با بیان این که تعاملات مستقیم و زنجیره‌ای بین واحدهای تولیدی که در یک زمینه فعالیت می‌کنند باید افزایش یابد، گفت: یکی از نمونه های موفق این موضوع در بحث مدیریت شیر استان رقم خورد و با یک برنامه ریزی مناسب، در استان قزوین نه‌ تنها مشکلی در عرضه شیر وجود ندارد بلکه تعاملاتی را داشتیم که شرکت های لبنی شیر  را خریداری کنند و در مسیر توسعه ای قرار داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا