راه اندازی ۸ هزار شغل برکت در پایتخت صنعتی ایران

ریال نیوز : تعداد مشاغل ایجاد شده توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در استان مرکزی تا پایان امسال به ۸ هزار شغل می‌رسد.

به گزارش ریال نیوز، معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت درباره فعالیت‌های این بنیاد در استان مرکزی توضیح داد: تا پایان سال جاری تعداد طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد در استان مرکزی به بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ طرح می‌رسد که ایجاد فرصت‌های شغلی برای ۸ هزار نفر را به دنبال خواهد داشت.

مرتضی نیازی افزود: بنیاد برکت راه‌اندازی یک‌هزار و ۳۷۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را تا پایان سال جاری در مناطق روستایی و محروم استان مرکزی در دستور کار دارد که از این تعداد، تا به امروز ۵۰۰ طرح به بهره‌برداری رسیده است.

وی درباره اقدامات اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان مرکزی در سال‌های گذشته نیز گفت: در سال‌های ۹۸ و ۹۹ به ترتیب ۲۵۹ و یک‌هزار طرح اشتغال‌زایی در مناطق محروم به بهره‌برداری رسیده که با یک‌هزار و ۳۷۰ طرح در دست اقدام امسال، در مجموع به ۲ هزار و ۶۰۰ طرح می‌رسد.
نیازی افزود: راه‌اندازی این طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور باعث ایجاد ۸ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در حوزه مشاغل خرد و خانگی در استان مرکزی می‌شود.

به گفته معاون توسعه اشتغال‌ اجتماع‌محور بنیاد برکت، ۸ مجری و تسهیل‌گر این بنیاد در مناطق محروم و روستایی استان مرکزی اقدام به شناسایی، اهلیت‌سنجی و معرفی متقاضیان اشتغال می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۹۰ روستا و پنج شهرستان خمین، زرندیه، اراک، ساوه و محلات در استان مرکزی تحت پوشش فعالیت‌ها و اقدامات اشتغال‌زایی بنیاد برکت قرار دارند.

نیازی با تاکید بر تمرکز بر حوزه پوشاک در مشاغل ایجادشده برای امسال گفت: با توجه به این موضوع که بیشترین واحدهای تولید پوشاک در مرکز کشور قرار دارند و امکان توزیع محصولات به نقاط دیگر فراهم است، عمده مشاغل ایجاد شده در استان مرکزی به این حوزه اختصاص دارد.

معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت یادآور شد: علاوه بر حوزه پوشاک، در سال‌های گذشته مشاغل دیگری در رسته‌های کشاورزی، پرورش محصولات گلخانه‌ای و خدمات در مناطق محروم استان ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: بنیاد برکت بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام، ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق محروم را با هدف محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و برقراری عدالت اجتماعی در این مناطق به عنوان اولویت اصلی در راس برنامه‌ها و فعالیت‌های خود قرار داده است.

نیازی در پایان اظهار داشت: بنیاد برکت تا به امروز ۱۳۵ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را با حجم کل‌ سرمایه‌گذاری ۱۳۵ هزار میلیارد ریال و با ظرفیت اشتغال برای ۴۰۵ هزار نفر در مناطق محروم و کم‌تر توسعه یافته کشور راه‌اندازی کرده است.

گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام ۴ هزار و ۱۰۳ طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات را با حجم سرمایه‌گذاری ۴ هزار و ۲۸۶ میلیارد ریالی در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان مرکزی به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =

دکمه بازگشت به بالا