بیژن مقدم: رسانه ها نجابت می کنند

به گزارش ریال نیوز،بیژن مقدم با اشاره به برگزاری متفاوت انتخابات هیئت نظارت بر مطبوعات در دوره اخیر اظهار کرد: هیئت نظارت بر مطبوعات جایگاه و اهمیت زیادی دارد و فضای ایجاد شده به افراد زیادی امکان رقابت در این دوره را می‌دهد؛ با این نگاه، تعداد زیادی از افراد در این دوره از انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات ثبت‌نام کرده‌اند البته پیش از این هم در دوره‌های گذشته ثبت‌نام‌های زیادی صورت می‌گرفته است.

وی افزود: به هر حال مشخص است رقابتهای اصلی بین یکسری افراد محدود که بالاخره شناخته شده‌تر و با سابقه‌تر هستند اتفاق می‌افتد؛ افرادی که شاید شهرت بیشتری داشته باشند و مورد حمایت افراد بیشتری واقع شده باشند.

این روزنامه‌نگار با سابقه کشور خاطرنشان کرد: ما در این انتخابات با یک قشر با سابقه‌تر و فرهیخته‌تری مواجه هستیم که بین این مخاطبان نیاز به استفاده از تبلیغات نادرست و فرآیندهای تبلیغاتی آنچنانی وجود ندارد.

مقدم درباره اهداف کاندیدا شدن خود در این انتخابات توضیح داد: رسانه‌های کشور در فضای فعلی دارای مشکلات متعددی هستند و ساختار و نجابت رسانه‌های ما به صورتی است که بیشتر پژواک مشکلات جامعه هستند تا منعکس‌کننده مشکلات خودشان.

وی ادامه داد: رسانه‌های ما معمولاً کمتر از مشکلات خودشان می‌گویند و اگر هم به این مشکلات می‌پردازند، بسیار محدود بیان می‌شود؛ تمام این موانع باعث شده رسانه‌های ما در یک مظلومیتی روزگار بگذرانند علاوه بر این شرایط اجتماعی و شرایط ایجاد شده به واسطه شیوع ویروس کرونا باعث شده مشکلات اقتصادی زیادی برای مطبوعات کشور پیش بیاید.

مقدم تصریح کرد: رسانه‌ها امیدوارند با انتخاب نماینده اصلح خود در هیئت نظارت بر مطبوعات بخشی از مشکلاتشان رفع شود و به نوعی آن شخص تمام رسانه‌های کشور را نمایندگی کند؛ من هم با تجربه‌ای که این سالها با فعالیت در روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری داشتم فکر کردم شاید بتوانم به‌عنوان نماینده مدیران مسئول کشور در هیئت نظارت مطالباتشان را پیگیری کنم.

این فعال رسانه‌ای کشور درباره تأثیر انتخاب یک نماینده اصلح در هیئت نظارت بر مطبوعات بیان کرد: حتماً انتخاب یک نماینده خوب، کمک‌کننده خواهد بود؛ تنها جایی که در مطبوعات بر اساس یک مکانیزم انتخاباتی مناسب رأی‌گیری می شود هیئت نظارت بر مطبوعات است البته یکسری وعده‌ها داده می‌شود که با ماهیت عملکرد نماینده در هیئت نظارت بر مطبوعات تناسبی ندارد اما پیگیری این وعده‌ها مانعی ندارد؛ اگر کاندیدا بخواهد درباره اعطای کاغذ به مطبوعات وعده بدهد، وعده نادرستی است و دروغ می‌گوید اما اگر گفته شود من به عنوان نماینده شما در هیئت نظارت موضوع اعطای کاغذ و سایر مطالبات را پیگیری میکنم اشکالی ندارد.

وی افزود: خود هیئت نظارت مسئولیت سنگینی دارد و در واقع مرگ و زندگی رسانه‌ها در آنجا اتفاق می‌افتد؛ مجوز یک رسانه در آنجا صادر می‌شود و اگر هم قرار باشد تعطیل شود در همانجا تعطیل خواهد شد؛ باید کسی باشد که از طرف رسانه‌ها و با تسلط حرفه‌ای بر این حوزه از حقوق رسانه‌ها دفاع کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − دو =

دکمه بازگشت به بالا