رسوب ۶.۵ میلیون تن کالای اساسی در گمرکات

ریال نیوز : معاون فنی گمرک ایران گفت: شش و نیم میلیون تن کالای اساسی در گمرکات و بنادر کشور انباشت شده است.

به گزارش ریال نیوز، مهرداد جمال ارونقی در گفت‌وگوی تلویزیونی با بیان اینکه شش و نیم میلیون تن کالای اساسی در گمرکات و بنادر کشور انباشت شده است، اظهار داشت: از این شش میلیون تن کالای اساسی رسوب یافته در گمرکات کشور، بیش از چهار میلیون تن کالای اساسی در بندر امام خمینی وجود دارد که دو میلیون تن از آن‌ها منتظر حمل از طریق کامیون‌ها هستند.

وی با بیان اینکه همه ثبت سفارش‌ها صورت گرفته و تمامی صاحبان این کالاها منتظر ترخیص کالا هستند، گفت: در حال حاضر برای ترخیص کالا باید ارز تخصیص یابد، اما تأمین نشده و ما در حاضر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار ارز نیاز داریم که هیچکدام تخصیص نیافته است.

ارونقی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت ۹۰ درصدی در گمرکات کشور باید ۹۰ درصد از این کالا تخلیه یابد.

معاون فنی گمرک گفت: ۱۳۰ هزار تن کالا باید از بنادر ترخیص شوند و در این بین بسیاری از کشتی‌ها در لنگرگاه‌ها منتظر رسیدن به لنگرگاها هستند.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد دو میلیون تن کالای آماده خروج داریم و بسیاری از صاحبان کالا التماس می‌کنند که کالاهای خود را خارج کنند که این روند طبیعی نیست.

معاون فنی گمرک گفت: باید سه هزار کامیون در بنادر حاضر شوند تا اقدام به جابه‌جایی کالا کنند و صاحبان کالا باید روند تشریفات را انجام دهد. از این شش میلیون تن کالا، دو میلیون تن مربوط به حمل با کامیون‌ها بوده و ۳۰ هزار تن از طریق ناوگان ریلی جابه جا می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + هشت =

دکمه بازگشت به بالا