تحقیق و تفحص از ایمیدرو رد شد

ریال نیوز : سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تحقیق و تفحص از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران «ایمیدرو»به تصویب نرسید.

روح الله عباسپور، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ریال نیوز، با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون گفت : طرح تحقیق و تفحص از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با توجه به مجموع مباحث مطرح شده در جلسات گذشته کمیسیون امروز رأی‌گیری شد و در نهایت با ۱۴ رای مخالف و ۲ رای موافق به تصویب نرسید.

وی افزود: در جلسه امروز همچنین طرح عرضه کالاهای زنجیره فولاد، فلزات و پتروشیمی از طریق بورس در دستور کار قرار گرفت که صنعت گران فولاداز جمله فولاد هرمزگان فولاد مبارکه و فولاد اهواز ناراحت بودند و چنین بیان می کردند که شمش را در خلیج فارس ارزان می دهند و به ما که تولید کنندگان داخی هستیم گرانتر می دهند واین باعث شده که ما در رقابت با اکراین و ترکیه و سایرین قیمت تمام شده بالا برود و در رقابت، بعضی از بازارهای برون مرزی از جمله بازار عراق را از دست بدهیم .

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهارداشت : با توجه به وجود برخی ابهامات و نیز نقطه نظرات متنوع و به دنبال مطالبات این عزیزان کمیسیون صنایع ورود کرد و طرحی ارائه شد که در واقع دولت را مکلف می کند در درجه اول نیاز بازارهای داخلی رابر طرف کند و مازاد برنیاز را صادر کند.

وی افزود : در نشست امروز بخش خصوصی ونماینده دولت و اعضای کمیسیون صنایع نشستی تصمیم براین شد طرح به کمیته برگشت داده شود و دیدگاه و نظر بخش خصوصی تعاونی انجمن و انجمن فولاد و همچنین اتاق بازرگانی مورد بررسی قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − نوزده =

دکمه بازگشت به بالا