بازدید وزیر کشور از رصدخانه شرکت آب منطقه ای قزوین

ریال نیوز : وزیر کشور گفت: بازار آب می تواند نقش مهمی در راستای افزایش بهره وری و مدیریت مصرف منابع آبی داشته باشد.

به گزارش ریال نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین وزیر کشور به همراه استاندار، معاونین استاندار، نمایندگان مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی، فرمانده انتظامی استان، شهردار قزوین، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین و جمعی از مدیران و مسئولین اجرایی و لشکری استان از رصد خانه آب شرکت آب منطقه ای قزوین بازدید بعمل آوردند.

سردار وحیدی وزیر کشور در حاشیه بازدید از رصد خانه آب شرکت آب منطقه ای قزوین ضمن ابراز خرسندی از بکارگیری شیوه ها و اقدامات جدید جهت مدیریت مصرف آب اظهار داشت: هر ایده جدید همزمان با اجراء نیازمند پایش و بررسی جهت شناسایی نقاط قوت و ضعف آن می باشد تا نواقص احتمالی آن برطرف شده و مدل نهایی قابلیت اجرا در سطح گسترده را داشته باشد.

وزیر کشور افزود: استفاده از بازار آب درکنار رصدخانه آب می تواند نقش مهمی در راستای افزایش بهره وری و مدیریت مصرف منابع آبی را داشته باشد.

منصور ستوده مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قزوین نیز در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از نحوه عملکرد رصدخانه آب و آخرین وضعیت منابع و مصارف آبی در استان تصریح کرد: با کمک رصدخانه آب استان کلیه چاههای مجهز شده به کنتور هوشمند در استان بصورت متمرکز و از محل شرکت آب منطقه ای قابل رصد بوده امکان شارژ آب چاهها، قطع برداشت آب و تخلفات صورت گرفته در زمینه برداشت های غیر مجاز از منابع آب زیرزمینی قابلیت پایش و شناسایی را دارند.

ستوده با اشاره به این موضوع که رصدخانه آب یکی از مهمترین زیرساخت های مورد نیاز برای ایجاد بازار سهم آب استان می باشد، گفت: بازار سهم آب با هدف افزایش بهره وری آب بویژه در بخش کشاورزی و ایجاد ارزش اقتصادی برای آب با هماهنگی شرکت مدیریت منابع آب ایران بصورت پایلوت در دشت قزوین راه اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین افزود: توسعه متوازن استان و کشور، احیای دشت قزوین و صیانت از منابع آب زیرزمینی از دیگر اهدافی است که با راه اندازی «بازار آب» آن را دنبال می کنیم.

شایان ذکر است از زمان راه اندازی بازار آب تاکنون تعداد سیزده معامله قطعی با حجم تجمعی 630 هزار مترمکعب اّب در این بازار انجام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + هجده =

دکمه بازگشت به بالا