سامانه گارانتی عامل بازار ناامن کالای قاچاق

به گزارش ریال نیوز، عباس تابش با تاکید عملیاتی شدن سامانه گارانتی افزود: عملیاتی شدن سامانه گارانتی راهکاری برای ناامن شدن بازار عرضه کالای فیک و قاچاق است و خریداران با مراجعه به سامانه گارانتی به راحتی می توانند کالای فیک و قاچاق از کالای واقعی را تشخیص دهند، لذا از مردم انتظار می‌رود قبل از خرید هر کالای از طریق سامانه گارانتی استعلام کنند چرا که هیچگونه گارانتی، سرویس و خدمات پس از فروش برای کالای قاچاق و فیک وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: مردم با استعلام از سامانه گارانتی متوجه خواهند شد که چه کالایی می توانند بخرند و تا سالیان سال از خدمات پس از فروش آن استفاده کنند.

معاون وزیر صمت در خصوص مدیریت بازار مخصوصا در خصوص پکیج و سیستم‌های گرمایشی در کشور گفت: فرآیند عرضه کالای تولید ایرانی در سامانه در حال انجام است و موضوع شناسه کالا و شناسه رهگیری کالاها عملیاتی شده و از هفته آینده در کشور اجرایی خواهد شد و امیدواریم با رصد صنایع موضوع تامین نیاز بازار بدون مشکلی عملیاتی شود.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، اجرای سیاست کدشناسایی و کدرهگیری را عاملی برای جلوگیری از خدشه‌دار شدن برند تولید محصولات دانست و افزود: شناسنامه دار کردن کالاهای ایرانی راهکار موثری برای تفکیک کالای ایرانی با کالای فیک و قاچاق است. براین اساس از طریق سامانه این موضوع را پیگیری تا این معضل برطرف شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در سفر به ساوه به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی، معاون استاندار و فرماندار ساوه و جمعی از مسئولین از شرکت زرین رویا تولید کننده انواع پوشک بچه و بزرگسال و نیز شرکت نیکسان صنعت تولید کننده انواع یخچال بازدید و از نزدیک در جریان روند تولید و مشکلات این دو واحد تولیدی و صنعتی قرار گرفتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − نه =

دکمه بازگشت به بالا