سود 400 میلیارد دلاری در جیب کاسبان کرونا

به گزارش ریال نیوز،اگرچه گفته می‌شد کروناویروس طبقاتی نیست؛ اما حالا مشخص شده که این ویروس کاملا طبقاتی عمل کرده و درحالی‌که بسیاری از مردم جهان در شرایط کرونایی با مشکلات عدیده روبه‌رو شده‌اند، ثروتمندان جهان محیط کرونایی را به یک فرصت بی‌نظیر برای تکاثر ثروت تبدیل کرده‌اند.

هفت نفر از ۱۰ ثروتمند بزرگ جهان آمریکایی هستند که در رأس آنها جف بیزوس مؤسس شرکت آمازون با نزدیک به ۱۸۵ میلیارد دلار ثروت قرار دارد که در ۹ ماه گذشته ۷۰ میلیارد دلار به ثروت او اضافه شده است.

ایلان ماسک بنیان‌گذار شرکت تسلا نیز با ۱۵۳ میلیارد دلار در ردیف دوم قرار دارد که او نیز آمریکایی است. ثروت او در این مدت با شتابی چشمگیر در حال افزایش بوده و تنها در یک هفته گذشته ۹.۴ میلیارد دلار به دارایی‌های او افزوده شده است. بعد از برنار آرنو فرانسوی، بیل ‌گیتس مؤسس شرکت مایکروسافت و مارک زاکربرگ مؤسس فیس‌بوک قرار دارند که هر دو نیز آمریکایی هستند.

دراین‌میان کارزار «آمریکایی‌ها برای مالیات عادلانه» گزارش داده که ثروت ۶۵۱ میلیاردر آمریکایی در ۹ ماه گذشته ۱.۱ تریلیون دلار افزایش یافته و گفته است باید قوانین مالیاتی تغییر کند.

افزایش چشمگیر دارایی‌های ثروتمندان بزرگ جهان در حالی است که آمارهای بین‌المللی ازجمله نهادهای زیرمجموعه سازمان ملل از افزایش نگران‌کننده فقر در جهان به خاطر کرونا خبر می‌دهد.

محاسبات جهانی نشان داده که برنده کرونا تا این تاریخ ایلان ماسک سهامدار کارخانه اتومبیل تسلا و شرکت اینترنت فضایی SpaceX است که در طول دوره کرونا ثروت او بالغ بر 120 میلیارد دلار افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا