۵۶۳ میلیارد تومان مالیات به حساب شهرداری های قزوین آمد

ریال نیوز : مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین از واریز بیش از 5632 میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان در 9 ماهه سال جاری خبر داد.

   

به گزارش ریال نیوز، سعید حوائج، مدیر کل امور مالیاتی استان قزوین اظهار داشت: در نه ماهه نخست سال جاری بیش از 563 میلیارد تومان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به رشد 116 درصدی در پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزود: این مبلغ در نه ماهه ابتدای سال گذشته بالغ بر 261 میلیارد تومان بود که امسال رشد چمشگیر 116 درصدی داشته است و این افزایش می تواند کمک شایانی به شهرداری ها و دهیاری ها در انجام پروژه های عمرانی نماید.

حوائج با اشاره به این که یک درصد از درآمد ارزش افزوده به بخش سلامت اختصاص می‌یابد، گفت: درآمد‌های حاصل از مالیات بر ارزش افزوده نقش موثری در تحول نظام سلامت به‌خصوص در مناطق محروم، روستاییان و عشایر ایفا می کند در همین راستا از ابتدای سال تاکنون بالغ بر 203 میلیارد تومان به این بخش اختصاص یافته است که در ارتقای بخش بهداشت و سلامت استان موثرخواهد بود.

وی همچنین اظهار داشت: بر اساس ماده 109 قانون برنامه ششم توسعه، هر ماه بیست و هفت صدم درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه ورزش اختصاص می یابد، این رقم در استان قزوین در شش ماه سال جاری بیش از 14 میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان همچنین به اجرایی شدن قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده از 13 دی ماه اشاره و اظهار داشت: قانون جدید تفاوت‌های زیادی با قانون قبلی دارد و بسیاری از ایرادات آن رفع شده است. تغییرات جدی در اصلاح دادرسی مالیاتی، حذف ممیز، اصلاح برخی از معافیت‌ها، سیستمی‌شدن مالیات‌ستانی و… از جمله این اصلاحات محسوب می‌شود.

حوائج تصریح کرد: تا زمان راه اندازی سامانه مودیان، ثبت‌نام، نحوه ارائه اظهارنامه مالیاتی و رسیدگی به آنها حسب مقررات قانون مالیات ارزش افزوده مصوب ۱۷/ ۰۲/ ۱۳۸۷ و اصلاحات بعدی آن است، بنابراین صرفا اشخاص مشمول موضوع فراخوان‌‌‌های هشتگانه (اختیار حاصله از ماده ۱۸ قانون مصوب ۱۳۸۷) مکلف به انجام تکالیف قانونی از جمله ارائه اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده حداکثر ۱۵ روز پس از پایان هر دوره مالیاتی خواهند بود، سایر موارد از جمله تعاریف، تاریخ تعلق، ماخذ، نرخ، معافیت‌ها، استرداد، مالیات کالاهای خاص، مالیات و عوارض خاص، جرایم، نحوه تخصیص، انتقال و توزیع مالیات و عوارض، رفع اختلاف و دادرسی مالیاتی تابع قانون جدید (لازم‌الاجرا از ۱۳/ ۱۰/ ۱۴۰۰) خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا