شناسایی و پیگیری قضایی سایت‌های جعلی پرداخت مالیات

به گزارش ریال نیوز ، اسلامی  بیان کرد: اخیرا برخی افراد و وب سایت ها با هدف فیشینگ و کلاهبرداری از مشتریان وب سایت های معتبر داخلی همچون دیوار، شیپور و غیره، پس از ثبت آگهی و پرداخت هزینه جهت ارتقای نوع نمایش آگهی به منظور تسریع در فروش، با دستیابی به تلفن انتشار دهنده آگهی و ارسال پیامکی به همراه لوگو و نام وب سایت به وی، اعلام می دارند که در صورت عدم پرداخت مبلغی تحت عنوان مالیات، آگهی ثبت شده از روی وب سایت مذکور حذف خواهد گردید.

وی اضافه کرد: همچنین در برخی موارد، این وب سایت های جعلی، با عناوینی همچون پرداخت مالیات، افراد را به سایت های مختلف با هدف کلاهبرداری هدایت نموده و پس از به دست آوردن اطلاعات حساب آنها، مبلغی را تحت عنوان مالیات از حساب افراد کسر می نمایند.

مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان امور مالیاتی کشور، تاکید کرد: با توجه به ضرورت جلوگیری و مقابله با اقدامات متقلبانه که با سوء استفاده از نام نظام مالیاتی صورت می گیرد، پیگیری قضایی این جرایم در دستور کار قرار گرفته است.

وی یادآور شد: مودیان صرفا ‌باید از طریق درگاه های رسمی و انحصاری دریافت مالیات از قبیل دستگاه های کارتخوان بانکی مستقر در ادارات مالیاتی، درگاه های الکترونیکی اینترنتی سازمان (tax.gov.ir) یا مراجعه به شعب بانک ها اقدام به پرداخت مالیات کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + هفت =

دکمه بازگشت به بالا