صنعت غذای ایران فاصله زیادی با دنیا ندارد

ریال نیوز : مدیرعامل هلدینگ صنایع غذایی” نامی نو ” جایگاه جهانی صنایع غذایی ایران را بسیار مطلوب عنوان کرد.

به گزارش ریال نیوز ، امیررضا ثابت‌پی، رئیس هیئت‌ مدیره فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی و کشاورزی ایران در همایش تخصصی علوم پایه و مهندسی صنایع غذایی و فناوری‌های وابسته در دانشگاه آزاد واحد یادگار امام خمینی با بیان این‌که بسیاری از صنایع در ایران فاصله زیادی با صنایع دنیا دارند گفت : اما صنعت غذا فاصله چندانی با صنایع روز دنیا ندارد و بسیاری از محصولات ما از نظر کمی، کیفی، طعم و مزه، بسته‌بندی، طراحی و… به لطف افراد زحمتکشی که در این صنعت فعالیت دارند، فاصله‌ای با دنیا ندارد و در بسیاری از موارد اگر از دنیا جلوتر نباشیم عقب‌تر هم نیستیم.

وی در ادامه با اشاره به اشتغال بالا در صنایع غذایی، گفت: ما یک کشور حاصلخیز داریم که می‌توان این محصولات را به برخی از کشورهای اطراف صادر کرد.

ثابت‌پی در بحث ارتباط و همکاری بین دانشگاه و صنعت گفت: ما استقبال می‌کنیم از دانشجویانی که بخواهند به‌صورت تمام‌وقت یا پاره‌وقت در صنایع غذایی فعالیت کنند و وارد موضوعات کار در صنعت غذا شوند.

به گفته وی متاسفانه بعضا شاهد این هستیم که برخی افراد در جامعه ما دچار نا امیدی هستند؛ در صورتی‌که فرصت‌های کاری زیادی در کشور ما وجود دارد و بسیاری از افراد هستند که از صفر شروع کردند و نتایج شگفت‌انگیزی حاصل کرده‌اند.

ثابت‌پی گفت: به نظر من در سال‌های آینده در کشور جهش اقتصادی خواهیم داشت و مجموعه حاکمیت تمرکز بیشتری روی اقتصاد خواهد گذاشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 8 =

دکمه بازگشت به بالا