طرح جامع مسکن نیاز به بازنگری اساسی ندارد

فردین یزدانی در گفت و گو با فارس، در پاسخ به این سوال که وزیر راه و شهرسازی از بازنگری طرح جامع مسکن خبر داده است، آیا این طرح نیاز به بازنگری دارد، گفت: با توجه به شرایط تحریمی به نظر می‌رسد وضعیت اقتصادی در 3 سال آینده دستخوش تغییرات اساسی شود پس باید طرح جامع مسکن نه بازنگری بلکه باید روزآمد شود.

وی افزود: درآمد خانوارها به دلایل شرایط نامناسب اقتصادی چندان مساعد نیست پس طرح جامع مسکن نه به اندازه سال 92 که نیازمند یک بازنگری اساسی بود بلکه باید به روزرسانی شود.

مدیرعلمی سابق طرح جامع مسکن خاطرنشان کرد: به هر حال در به روزرسانی باید اهداف کمی و کیفی و برخی منابع  تامین مالی در دستور کار برای تغییرات و اصلاحات قرار گیرد.

به گفته وی در این به روزرسانی باید مسکن کم درآمدها نیز مورد توجه قرار بگیرد چرا که در دو سال آینده وضعیت نامناسبی برای دهک‌های کم درآمد جامعه پیش‌بینی می شود.

یزدانی با اشاره به اینکه میزان ازدواج در کشور کاهش یافته است،‌گفت: در طرح جامع مسکن در سال 92 مقدار تولید مسکن براساس میزان ازدواج تعیین شده (سالانه 950 هزار مسکن) بود، بنابراین حال که تعداد ازدواج کاهش یافته باید تعداد تولید مسکن نیز دستخوش تغییر شده و حتی کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حکمی که به تازگی برای مدیر کل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی زده است، از عباس فرهادیه خواسته تا طرح جامع مسکن را بازنگری کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا