نقشه راه توسعه تجارت کشور تدوین شد

ریال نیوز : معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران، گفت: نقشه راه توسعه تجارت کشور با هم‌اندیشی صادرکنندگان تدوین و در آن کشورها و محصول‌های هدف صادراتی اولویت بندی شده‌است.

به گزارش ریال نیوز، علیرضا پیمان‌پاک روز پنجشنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان برتر قم در اتاق بازرگانی استان،‌ بیان کرد: با کمک نهادهای بالادستی و پشتیبانی مجموعه دولت و مجلس توانسته‌ایم اقدام‌های عملیاتی خود را برای گسترش فعالیت‌های صادراتی در کشور آغاز کنیم.

وی با اشاره به ایجاد هماهنگی میان مجموعه‌های حاکمیتی برای حمایت از صادرکنندگان، افزود: در همین رابطه کارگروه مشترکی میان بانک مرکزی و وزارت صمت شکل گرفته و در آن هر دو هفته یک‌بار وزیر صمت و رییس بانک‌مرکزی با یکدیگر جلسه دارند و در آن راهکارهای لازم برای تسهیل فرآیندهای تجاری و بازگشت ارز حاصل از صادرات مورد تبادل نظر قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: همچین تقویت پایانه‌های صادراتی را دنبال می‌کنیم و در این زمینه به موفقیت‌های خوبی دست ‌یافتیم که رشد میزان صادرات کشور در ماه‌های اخیر از نتایج آن است.

پاک‌پیمان گفت: استفاده از ظرفیت تعرفه‌های ترجیحی با کشورهای همسایه همچون پاکستان را در دستور کار داریم و در این رابطه سطح تجارت خود با کشورهای هدف را گسترش خواهیم داد.

وی همچنین با اشاره به حضور هیات‌های تجاری ایران در کشورهای منطقه و استقبال از هیات‌های تجاری سایر کشورها در ایران، آن را از جمله برنامه‌های مورد نظر برای توسعه صادرات کشور برشمرد و افزود: در جریان این بازدیدها بسیاری از مسائل و مشکل‌های مقابل صادرکنندگان با حضور مسئولان ملی و گفت‌وگوی آن‌ها با همتایان خود در کشورهای هدف حل می‌شود.

وی ادامه داد: در برنامه‌های خود به دنبال گسترش تجارت با کشورهای روسیه و چین هستیم و در این رابطه می‌کوشیم ظرفیت‌های استانی را برای صادرات محصولات مورد نظر به کشورهای هدف،‌ بیش از پیش‌ فعال کنیم.

معاون وزیر صمت گفت: برند تجاری برای حضور موفق در بازارهای بین‌المللی موضوعی بسیار با اهمیت است که باید مورد توجه جدی صادرکنندگان کشور قرار گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: در همه تصمیم‌گیری‌ها از نظر و پیشنهادهای بخش خصوصی استفاده می‌کنیم و می‌کوشیم با تسهیل‌ امور، مانع زدایی و حمایت‌های دولت، میزان صادرات کشور را افزایش دهیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا