قرارداد ۳ هزار میلیاردی وزارت نفت با دانش بنیان ها

ریال نیوز : معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری گفت: وزارت نفت بیش از سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان با شرکت‌های فناوری و دانش‌بنیان برای ساخت تجهیزات صنعت نفت و داخلی سازی آنها قرارداد بسته است.

به گزارش ریال نیوز ، علیرضا زیدی فرد در آئین گشایش سیزدهمین نمایشگاه ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیداری که از غرفه وزارت نفت در حسینیه امام خمینی داشتند بر چند مورد تأکید ویژه داشتند که جمع‌آوری گازهای همراه نفت و بحث حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله تأکیدات ایشان بود.

وی با اشاره به پیگیری چندین ساله مقام معظم رهبری برای عملی شدن جمع‌آوری گازهای همراه نفت افزود: وزیر نفت به مقام معظم رهبری اطمینان دادند که تمام تلاش خود را برای پیاده‌سازی فرمایش ایشان انجام می‌دهند.

معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری تصریح کرد: بحث ال ان جی ها یک بحث جدی و سابقه‌دار در وزارت نفت است و سال‌هاست که آن را پیگیری می‌کنیم اما هنوز به نقطه مطلوب و مشخصی نرسیده اما امیدواریم که بتوانیم صاحب ال آن جی و فناوری آن شویم.

زیدی فرد با اشاره به آمارهای مطرح شده در سخنرانی مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی خوزستان یادآور شد: آماری که بیان شده نشان داد که نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت گسترش و توسعه کمی و کیفی خوبی داشته است.

وی ادامه داد: رویکرد دولت سیزدهم و وزارت نفت در این دولت صادرات خدمات فنی و مهندسی به خارج است و کارگروه آن در وزارت نفت فعال است و آمادگی کامل داریم که صادرات خدمات فنی و مهندسی در بهترین حالت و با بالاترین کیفیت را برای همسایه‌ها داشته باشیم.

معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری با اشاره به تأثیر ورود شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در زمینه ساخت تجهیزات صنعت نفت و داخلی سازی آنها گفت: تاکنون سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان با این شرکت‌ها قرارداد بسته و امضا کرده‌ایم که معادل ۹۵ میلیون دلار است.

زیدی فرد با اشاره به عقد تفاهم‌نامه و قرارداد وزارت نفت با وزارت دفاع از طریق شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت ملی حفاری در زمینه صنعت نفت و ساخت تجهیزات نفتی یادآور شد: مقام معظم رهبری پیگیر امضای تفاهم‌نامه و قرارداد با وزارت دفاع و مجموعه‌های صنعتی نظامی هستند.

وی بیان کرد: همچنین خرید ۲۰۰ قلم کالای نفتی در بحث تجهیزات صنعت نفت از خارج کشور که مشابه داخلی دارند، ممنوع شد.

گفتنی است ؛ سیزدهمین نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت با حضور ۲۷۰ شرکت از ۱۶ استان کشور از ۱۷ تا ۲۰ بهمن در مجتمع نمایشگاه‌های بین‌المللی اهواز واقع در کیان پارس از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر برقرار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

دکمه بازگشت به بالا