عرضه خانه‌های خالی بانک‌ها به بازار

ریال نیوز : وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۰۰ هزار خانه خالی بانک‌ها به تدریج به بازار عرضه می‌شود.

به گزارش ریال نیوز ، مهرداد بذرپاش ، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه رونمایی از رویداد تبادل فناورانه در حوزه ساختمان و حمل و نقل در محل صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: نه‌تنها میزان بلیت‌ها کاهش پیدا نکرده است بلکه افزایش ناوگان داشته‌ایم. در ابتدای حضور از شرکت‌های هواپیمایی خواستیم که پروازهای چارتری را مدیریت کنند و شرکت‌های هواپیمایی خواستار افزایش قیمت بودند که امسال مجوز افزایش قیمت ۲۹ درصدی قیمت را دادیم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: با عرضه آسان‌تر و افزایش تعداد هواپیماهایی که قرار است وارد حمل و نقل شود، مشکلات حل شود. سال‌هاست که مشکلات ناوگان و خطوط ریلی داریم که تأمین کردن زیرساخت ناوگان جزو اولویت ما است و زمانی که نیاز باشد اقدام به واردات خواهیم کرد.

وی گفت: در حال حاضر ۱.۹ میلیون واحد مسکونی در کشور در حال ساخت است و با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان و روش‌های صنعتی در ساخت و ساز هم هزینه ساخت کاهش می‌یابد و هم سرعت ساخت و ساز افزایش پیدا می‌کند.

بذرپاش افزود: در راستای افزایش ترانزیت کشور شاهراه‌های شمال جنوب و شرق غرب و اتصال آنها به خطوط دریایی و ریلی در دستورکار قرار دارد و در این زمینه شرکت‌های تخصصی که در زمینه تخلیه و بارگیری در بنادر تخصص دارند، در قالب مناقصه به‌کار گرفته می‌شوند.

واحدهای مسکونی بانک‌ها عرضه می‌شود

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال مهر مبنی بر این‌که واحدهای خالی که توسط بانک‌ها احتکار شده چه روندی در پیش خواهند داشت، گفت: واحدهای خالی که توسط بانک‌ها طی سال‌های اخیر خریداری شده در بازار مسکن عرضه خواهد شد.عده‌ای از بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری این واحدها را خریداری کرده بودند که زمان مناسب به فروش برسانند. یکی از مالکان عمده خانه‌های خالی بانک‌ها هستند که ۲۰۰ هزار خانه خالی برای بانک‌ها شناسایی شده و بانک‌ها به تدریج این خانه‌ها را به بازار عرضه می‌کنند و تلاش ما بر این است که انگیزه برای احتکار مسکن به حداقل کاهش پیدا کند.

بذرپاش در مورد ساخت هواپیمای مسافربری سیمرغ گفت: قرار شد دو فروند از این هواپیماها در اختیار شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی قرار گیرد که در مرحله اول برای انتقال بار از آن استفاده خواهد شد.

وی در مورد افزایش لوکوموتیو گفت: با توجه به محدودیت تولید داخل و وجود مغایرت قانونی درخواست مجوز برای وارد لوکوموتیو داده‌ایم، از طرفی با شرکت‌های داخلی که دارای بارهای زیادی هستند مذاکره کرده‌ایم که در صنعت حمل و نقل ریلی سرمایه‌گذاری کنند، از جمله فولاد مبارکه در بخش ناوگان ریلی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا