مرگ‌ومیر ناشی از کرونا به یک‌سوم کاهش یافت

به گزارش ریال نیوز، سعید نمکی وزیر بهداشت در ارتباط ویدئویی که به صورت زنده از شبکه خبر پخش شد، با اشاره به برگزاری نشست وزرای بهداشت منطقه با حضور تدروس مدیرکل سازمان جهانی بهداشت اظهار داشت: ما 18 روز قبل نشست دیگری را برای بررسی وضعیت شیوع کرونا با این وزرای بهداشت داشتیم که توانستیم از آن زمان تا کنون به صورت روزانه 53درصد آمار مبتلایان را کاهش دهیم.همچنین طی 18 روز گذشته میزان مرگ و میرهای ناشی از ابتلا به کرونا در کشور ما به یک سوم کاهش پیدا کرده است.

نمکی خاطرنشان کرد: مدیرکل سازمان جهانی بهداشت از کشور ایران به خاطر راه‌اندازی بسیج ملی مبارزه با کرونا و غربالگری 70 میلیون نفر قدردانی کرد.

وی در ادامه با اشاره به تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه آمریکا اظهار داشت: برای ما کسب چنین افتخاری در شرایط تحریم دستاورد بزرگی است اما از سازمان جهانی بهداشت خواستیم تحریم‌های ظالمانه شکسته شود و این سازمان برای برداشته شدن تحریم‌ها اقداماتی را انجام دهد.

وزیر بهداشت در پایان با اشاره به برگزاری نشست وزرای بهداشت جهان که فردا برگزار می‌شود، افزود: از 6 منطقه سازمان جهانی بهداشت نمایندگانی برای ارائه دستاوردها حضور خواهند یافت که بنده این افتخار را دارم که به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران از منطقه امرو گزارش‌ها و دستاوردهای کشورمان را برای مقابله با کرونا اعلام کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =

دکمه بازگشت به بالا