علت اختلال در سامانه بازرگام مشخص شد

ریال نیوز : موسس سامانه توزیع هوشمند بازرگام که پیش‌تر این سامانه توسط دولت به منظور رساندن اقلام خوراکی تنظیم بازاری با قیمت‌های واقعی به دست مردم و حذف واسطه‌های غیر ضرور معرفی شده بود در خصوص اختلالات به وجود آمده توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ریال نیوز، امیرحسین رضایی نژاد ، موسس سامانه بازرگام چرایی اختلال در این سامانه و زمان دقیق رفع مشکل گفت : به دلیل ناهماهنگی در تامین و توزیع کالاها، هفته گذشته اختلالاتی در بازرگام ایجاد شد که خوشبختانه این مشکلات در حال حاضر مرتفع شده و از دو سه روز گذشته سامانه به حالت اولیه خود بازگشته و سفارشات بدون تاخیر به دست مردم می‌رسد. امروز مشتریان هر بازه زمانی را که انتخاب کنند در همان زمان سفارشات خود را تحویل می‌گیرند.

وی درباره گلایه برخی از شهروندان در مورد متفاوت بودن وزن کالای دریافتی با وزن هنگام خرید بر روی سایت اظهار داشت : بعضی از محصولات مانند گوشت و مرغ وزن ثابتی ندارند و ممکن است کمتر یا بیشتر شوند. مثلا ممکن است در سایت برای یک قلم کالا وزن ۴ کیلویی درج شده باشد ولی ۳.۵ کیلو ارسال شود. این کالا حتما به هنگام ارسال اصلاح وزن می‌شود و هزینه نیم کیلوی باقی مانده به حساب مشتری بر می‌گردد. در حساب شخصی افراد در این سامانه گزینه عودت وجه نیز وجود دارد که با انتخاب آن طی ۲۴ ساعت اتوماتیک این وجه به حساب خریدار برگشت می‌خورد.

موسس بازرگام درباره امکان انصراف از خرید افزود : برای انصراف از خرید قبل از پروسه پردازش حتما باید با واحد پشتیبانی تماس حاصل شود و سفارشات لغو شود. البته اگر خریدار به هنگام تحویل کالا به هر دلیلی منصرف شد هم کالا بدون دریافت هزینه برگشت داده می‌شود و هزینه نیز تماما به خریدار پس داده می شود و این در حالی است که به هنگام انصراف هزینه‌ای کسر نمی‌شود.

به گفته وی اگر کالا برای خریدار در زمان مشخص شده ارسال شد و خریدار حضور نداشت برای ارسال مجدد هزینه دریافت می‌شود. اگر خارج از وقت تعیین شده ارسال شود هزینه با ما خواهد بود.

رضایی نژاد ادامه داد : زمان ارسال کالا در سایت ۹ صبح تا ۱۱ شب مشخص شده و طبیعتا افرادی که سفارش می‌دهند نمی‌توانند در این بازه زمانی طولانی برای دریافت کالایشان معطل بمانند به همین منظور در حال گسترش امکانات هستیم و قرار است ۴ بازه زمانی تعیین شود. ولی اگر خریدار با سایت تماس بگیرد محدوده زمانی مشخص‌تری را به دست خواهد آورد.

وی درباره گلایه بسیاری از شهروندان از پاسخگو نبودن پشتیبانی بازرگام گفت : هفته‌های گذشته حجم تماس‌ها بسیار بالا بود، ولی تلاش کردیم تا با ارتقای سیستم پشتیبانی سرعت پاسخگویی را بالا ببریم. به سایت هم پشتیبانی آنلاین اضافه کردیم تا مردم با مراجعه به سایت زودتر به جواب برسند.

وی همچنین در پاسخ به پایین بودن کیفیت محصولات اظهار داشت : ما فقط توزیع کننده هستیم. مرغ و گوشت را از شرکت پشتیبانی امور دام و برنج و شکر و روغن و… را از شرکت بازرگانی دولتی دریافت می‌کنیم. هیچ نقشی در کیفیت محصولات نداریم.

رضایی نژاد با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و افزایش تقاضا در این روزها و تکرار نشدن اختلال در سامانه افزود : به شدت دنبال این هستیم که ناوگان حمل و نقل و پشتیبانی را گسترش دهیم. از نیمه دوم اسفند با اضافه شدن میوه شب عید تقاضا بیشتر می‌شود و ما نیز به دنبال تقویت سیستم هستیم.

وی درباره این که چرا پیش از این به فکر ارتقای سیستم نبودید مگر نه این که وظیفه ملی ارسال کالاهای تنظیم بازاری به شما محول شده بود؟ گفت : سرعت رشد ما زیاد بود. از طرفی محصولات جدیدی نیز ناگهانی اضافه شدند. همین موضوع مشکلاتی را در تامین و تحویل ایجاد کرد. قرار بود در یک پروسه مشخص و در زمان‌های مشخصی کالاها اضافه شوند ولی تقدم و تاخر کالاها به وجود آمد و مشکلاتی نیز پدید آمدند. تمام تلاشمان را می‌کنیم که همه ایرادات را رفع کنیم و در سریعترین زمان ممکن کالا را به دست مردم برسانیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =

دکمه بازگشت به بالا